Beantwoord

experia wifi versterker laat niet alle verbonden apparaten zien

  • 10 October 2020
  • 10 reacties
  • 579 keer bekeken

Via de KPN Thuis app laten de Experia wifi versterkers niet alle verbonden apparaten zien

 

En de KPN Thuis app crasht voordurend 

icon

Beste antwoord door RBxx 15 October 2020, 20:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Exact het zelfde probleem, op het crashen van de app na. Ik zie geen enkele mobiel device zoals telefoon en tablet. Laptop, TV en mijn Toon thermostaat zijn wel zichtbaar

Reputatie 7
Badge +21

@BoGe  @Ronvb 

Telefoons en tablets kunnen hun identiteit verbergen door een willekeurig MAC-adres uit te zenden. Op die manier kan je niet ‘gevolgd’ worden. Hierdoor herkent ook de app KPN Thuis dit device niet meer, met onzichtbaarheid als gevolg.

Dit kan je uitzetten. Zoek in de WiFi instellingen op de telefoon/tablet naar MAC-adrestype (Android) of Privéadres (iOS)

@BoGe  @Ronvb 

Telefoons en tablets kunnen hun identiteit verbergen door een willekeurig MAC-adres uit te zenden. Op die manier kan je niet ‘gevolgd’ worden. Hierdoor herkent ook de app KPN Thuis dit device niet meer, met onzichtbaarheid als gevolg.

Dit kan je uitzetten. Zoek in de WiFi instellingen op de telefoon/tablet naar MAC-adrestype (Android) of Privéadres (iOS)

WERKT !!

Dank je wel

Bedankt voor de reactie. 

Maar hoe kan het dan dat ik met een app als "WUM Wi-Fi?" wél alle geconnecte devices zie, mét MAC en IP adressen?

 

Reputatie 7
Badge +21

Geen idee, maar WUM laat waarschijnlijk alleen zien wat het aantreft, zonder interpretatie. De KPN Thuis app wil graag iedere keer een herkenbaar device MAC-adres zien en niet een willekeurig.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Ronvb en @BoGe, ik zie dat @RBxx jullie al uit de brand heeft geholpen, waarvoor dank! Jullie hebben nu beide alles inzichtelijk voor zover ik begrijp? :slight_smile:

Geen idee, maar WUM laat waarschijnlijk alleen zien wat het aantreft, zonder interpretatie. De KPN Thuis app wil graag iedere keer een herkenbaar device MAC-adres zien en niet een willekeurig.

Je had toch gelijk bij je eerste post. De telefoon die ik "miste" in de connecties op de Wi-Fi versterker was die van mijn dochter. Zij had inderdaad "random MAC (default)" aanstaan bij haar Wi-Fi instellingen voor ons thuis-netwerk. Bij mijn telefoon (iets ouder) kan ik dat niet eens instellen. Mja.…

Anyway... bedankt voor je hulp 

Hi @Ronvb en @BoGe, ik zie dat @RBxx jullie al uit de brand heeft geholpen, waarvoor dank! Jullie hebben nu beide alles inzichtelijk voor zover ik begrijp? :slight_smile:

Ja, @RBxx helpt wel.

Van KPN krijg ik niet zo snel reacties. Ik weet nog steeds niet waarom de app na een aantal minuten crasht.  Of waarom ik van mijn telefoon waarschuwingen krijg dat deze app mijn telefoon traag maakt.…

 

Reputatie 7
Badge +20

Van KPN krijg ik niet zo snel reacties.

Klopt helaas, op dit moment weten enorm veel mensen het forum goed te vinden dus het duurt erg lang voordat we aan een topic toekomen :slight_frown: Gelukkig is een forum er in eerste instantie om je vragen bij andere gebruikers neer te leggen zodat je vanuit de community verder geholpen kan worden en dat is in dit geval helemaal goed gegaan :blush:

Ik weet nog steeds niet waarom de app na een aantal minuten crasht.  Of waarom ik van mijn telefoon waarschuwingen krijg dat deze app mijn telefoon traag maakt.…

Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling en dit is ook eker niet zoals het hoort, zou je de app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Hoor graag of dat een verschil maakt!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien @BoGe, kan je nog ergens hulp bij gebruiken of is alles nu in orde met de app? Hoor het graag!