Vraag

Experiabox blokkeert packets: hoe komt dit en hoe is dit op te lossen?

  • 16 November 2023
  • 3 reacties
  • 67 keer bekeken

Badge

Heeyy om de situatie te schetsen:

In mijn kamer, los van internet. Alleen voor lokaal gebruik dus: Een netgear router voor Wireless & DHCP functie, een HPe Procurve 1810-24g, een windows 10 Computer met 2x 1Gbit/s verbinding naar de procurve en voor test purposes een proxmox met een i5-9500t en 16GB ram. Een NVMe met writespeeds van 850MB/s en getest heeft dit qua snelheid tussen elkaar 1Gbit/s. Zoals verwacht 😉. 

 

Maar toen.

Mijn pc heeft ook een TP Link ARcher T9uH met 1.3Gbps snelheid mogelijkheden. Deze haalt vanaf mijn kamer tussen de 150Mbit/s en de 350Mbit/s. Wat ongeveer 18.75MB/s en 43.75 MB/s zou moeten zijn (gedeeld door 8). Mijn laptop, vanaf mijn kamer, haalt 300Mbit/s gemiddeld, en naast de router bijna 600Mbit/s 🙃. Nou komt het leuke. Zodra ik deze proxmox “server” neerzet in de woonkamer verbonden aan het “echte” thuisnetwerk (je weet wel, die ene met internet verbinding, de experiabox v12 dus.) Dan heeft deze een Speedtest resultaat van 800Mbit/s download en 950Mbit/s upload. Ongeveer wat je verwacht met 1Gbit/s ethernet op een netwerk van 4 mensen. Maar zodra ik bestanden of enige netwerk traffic tussen mijn pc & de proxmox transfer, is de snelheid 9Mbit/s tussen deze apparaten. Nog geen 1,2MB/s dus.. Ik vraag me af hoe dit komt.

 

Gemiddelde WIRESHARK SSH packet tijdens SFTP transfer:
121886    57.091457    192.168.2.168    192.168.2.123    SSH    1514    Client: Encrypted packet (len=1460)

waarbij .168 de PC is, en de .123 de server.

 

Hier volgt de proxmox netwerk configuratie:

auto lo
iface lo inet loopback

iface enp2s0 inet manual

auto vmbr0
iface vmbr0 inet dhcp
gateway 192.168.2.254
bridge-ports enp2s0
bridge-stp off
bridge-fd 0

 

Tijdens deze transfers is ALLEEN de snelheid tussen betreffende apparaten ongeveer <10Mbit/s. Maar naar het internet toe (dus een download bijvoorbeeld vanaf steam) krijgt nog WEL volle snelheid (ongeveer 200Mbit/s van de pc af dus).

 

Hoe komt dit, en hoe valt dit op te lossen?

 

de proxmox server heeft een reserved IP in de experiaboxv12


3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Nik Schaad Probeer autotuning te deactiveren in win10

netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

of 

netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

Badge

@Nik Schaad Probeer autotuning te deactiveren in win10

netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

of 

netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

Ligt helaas niet aan windows. Arch linux en Android 11 hebben hetzelfde gedrag

Badge

@Nik Schaad Probeer autotuning te deactiveren in win10

netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

of 

netsh int tcp set global autotuninglevel=normal

Ligt helaas niet aan windows. Arch linux en Android 11 hebben hetzelfde gedrag

En daarbij dan ook nog dan op mijn kamer netwerk, eerder in het bericht beschreven, gaat alles prima met 950Mbit/s bedraad alles. 118MB/s. Dus waarom die het dan met de experiabox niet doet is heel vreemd.

Ik heb hier een video en wat fotos van diagnoses: 

https://drive.google.com/drive/folders/1uRJ1eo6QAm9KWmBwz5RiShqaYl8WpdNh?usp=drive_link

 

Edit: Na het herstarten van de experiabox is het nu een solide 5Mbit/s! een hele 0.2MB/s sneller (Waarom is de experiabox afentoe zo ontzettend trash)

Reageer