Beantwoord

Experiabox file server maakt bestanden corrupt

  • 29 May 2021
  • 27 reacties
  • 374 keer bekeken

Als ik een foto naar de file server op mijn experiabox kopieer raakt dit corrupt.

Het is volgens mij geen probleem met de usb stick. Deze werk prima op de computer en is voor de zekerheid volledig opnieuw geformatteerd in NTFS.

Het kopiƫren lijkt normaal te werken en ik krijg geen foutmelding in windows 10. Maar soms is de gekopieerde foto kleiner en wil niet meer openen. Maar meestal als ik de foto open is deze corrupt.

Voordat ik de file server functie kon gebruiken moest ik smsv1 aanzetten. Dit is standaard uitgezet in windows 10 i.v.m,Ā  beveiligings problemen.

Ik de eventviewer zie ik geen meldingen die mij een aankopings punt geven.

Is dit een bekend probleem met de experia box? mij model isĀ ARV7519 gemaakt door Arcadyan, Inc. Ik heb geen idee wat voor versie dit is volgens KPN

Ik krijg het vermoeden dat het wel eens een linux probeem kan zijn, verouderde techniek in de experiabox.

icon

Beste antwoord door Anonymous 29 May 2021, 21:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

No even een laatste update. Op mijn windows 10 desktop computer is het totaal onbetrouwbaar. Momenteel ziet Windows de share op de experia box niet meer. Op mijn Windows 10 laptop computer lijkt het wel te werken. Jammer, het ziet er naar uit dat ik betererommel moet kopen :)

No even een laatste update. Op mijn windows 10 desktop computer is het totaal onbetrouwbaar. Momenteel ziet Windows de share op de experia box niet meer. Op mijn Windows 10 laptop computer lijkt het wel te werken. Jammer, het ziet er naar uit dat ik betererommel moet kopen :)

Je hebt simpelweg NAS nodig, en die functionaliteit draaien op je huidige ExperiaBox is een brug te ver voor die ExperiaBox moet je concluderen. Naast je ExperiaBox heb nog een apparaat nodig wat 24/7 aanstaat, of je moet zoals anderen al aangeven een andere extra/router gaan gebruiken die nog wel fatsoenlijk SMB3.1 enz ondersteunt. Ik persoonlijk zou voor 32GB en licht gebruik een RaspberryPi gebruiken met gratis NAS software zoals OpenMediaVault. Ik had vroeger NAS op mijn smartphone op de extra SDcard van 32GB, maar de app/software is al lang niet meer in google play beschikbaar, kon ook maar tot SMBv1.