Beantwoord

Experiabox V10

  • 30 October 2020
  • 4 reacties
  • 73 keer bekeken

Een 2 tal, soortgelijke, problemen met de Experiabox V10 : 

 

1: De Eco stand is constant ingeschakeld.

2: De Wireless stand is constant uitgeschakeld en dus geen draadloze verbinding mogelijk.

Het indrukken van de knopjes op de box geeft geen resultaat. 

Ook een aantal malen spanningsvrij maken geeft geen verbetering.

Ook de snelheid was maar 44 Mbt/s, normaal gesproken is deze 70- 75 

We gebruiken 2 stuks Wifi versterkers.

Een nieuwe Experia box is misschien een oplossing ? 

 

icon

Beste antwoord door Jose_ 5 November 2020, 11:26

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Welke versterkers heeft u?

De zwarte Experia Wifi.   ( ook hier brand het lampje van Wireless niet )

Reputatie 7
Badge +24

Als u de zwarte versterkers heeft, dan is het normaal dat WiFi op de Experiabox uit staat. Dat hoort zo. Het WiFi word door de versterkers verzorgt. Beide bekabeld aangesloten toch? Waar heeft u ze staan?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @hlcazemier, welkom op het forum!

Sorry dat ik wat later reageer op je topic. Door drukte op het forum had ik helaas niet de mogelijkheid om eerder te reageren.

@Nick83 heeft je al mooi op weg geholpen zie ik. Het klopt namelijk wat hij zegt: wanneer je Experia Wifi's aansluit op de Experia Box V10 dan wordt het wifi-signaal van het modem uitgezet en overgenomen door de Experia Wifi's. Het klopt dus dat het wireless lampje op de Experia Box niet meer brandt als je Experia Wifi's hebt aangesloten. 

Ik moet zeggen dat een wifi-snelheid van 44 Mbit/s super netjes is! Je kunt eens kijken of er meer uit te halen is (aangezien dat eerder wel lukte) door de Wifi Manager te doorlopen. Met deze online tool ga je alle wifi-instellingen langs om de wifi-verbinding te verbeteren.

De eco-stand op de Experia Box zet je uit door het modem een (fabrieks)reset te geven. 

Reageer