Beantwoord

experiabox V10 deco X60

  • 8 March 2021
  • 5 reacties
  • 361 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

ik heb een set X60 geplaatst, aangesloten op de Experiabox.
Door het hele huis prima wifi.

Ik heb ook een nas van Seagate aan de experiabox aangesloten, maar niet alle devices op mijn netwerk kunnen hier verbinding mee maken.

*Mijn iPhones verbinden moeiteloos.

*Een windows desktop verbind nadat ik de Advanced Network scanner heb laten draaien.

*Mijn Macbook krijgt geen verbinding.

Ik denk dat het te maken heeft met een soort segmentering;
De X60’s bieden ip-adressen aan van 192.168.68.100 - 250

De personalcloud staat op 192.168.2.2

Wat kan ik hier het beste doen?

 

icon

Beste antwoord door Nick83 9 March 2021, 23:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt 2 dingen doen: de Deco in accespoint mode zetten. Of de NAS achter de Deco aansluiten op de 2de poort die dat ding heeft.

Reputatie 1

Bedankt voor je reactie, Nick. 
Ik heb 2 X60’s, de eerste bedraad vanaf de experiabox, de ander draadloos op de 1e verd. 
maakt het nog uit welke van de twee ik dan kies?

 

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb de nas op beide X60's aangesloten, en in beide gevallen krijgt hij wel weer een ip-adres (192.168.2.2) maar  noch de verkenner onder windows, noch de FileBrowser op de iphone kunnen er verbinding mee krijgen...

Reputatie 7
Badge +24

Hallo,

Ik heb de nas op beide X60's aangesloten, en in beide gevallen krijgt hij wel weer een ip-adres (192.168.2.2) maar  noch de verkenner onder windows, noch de FileBrowser op de iphone kunnen er verbinding mee krijgen...

Euhm... Daar klopt iets niet. Als je de NAS op de Deco aansluit, dan zou hij een ip moeten krijgen dat begint met 192.168.68. Als hij toch 192.168.2.2 krijgt, dan staat de Deco in accespoint mode. Of het ip staat vast ingesteld op de NAS, wat je sowieso al nooit zou moeten doen...

Reputatie 1

Goed gezien, Nick

Om de een of andere reden had ik dat adres zelf vastgezet op 2.2

Nu is de instelling weer dynamisch, hangt de nas aan de X60 en kan ik vanaf alle devices de nas bereiken.

 Bedankt voor het meedenken!

 

Â