Vraag

Experiabox v10 UPnP Werkt Niet

  • 20 June 2020
  • 14 reacties
  • 309 keer bekeken

Ik heb gebrobeerd UPnP in te schakelen op mij v10 Experiabox, maar als ik kijk op canyouseeme.org staat er ‘Connection Timed Out’ bij elke port. Hoe kan ik de poorten openen?

*admin: IP-adres onleesbaar gemaakt in de bijlage


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Voor welk apparaat probeert u een poort te openen?

Reputatie 7

Betreft het UDP poort 27015 of TCP poort 27015?

Met dergelijke port-checker kunnen alleen TCP poorten gecontroleerd worden.

 

Voor welk apparaat probeert u een poort te openen?

Voor mijn PC

Betreft het UDP poort 27015 of TCP poort 27015?

Met dergelijke port-checker kunnen alleen TCP poorten gecontroleerd worden.

 


Het is TCP

Reputatie 7

Draait de service die naar die poort luistert op die PC?

Staat de firewall op die PC inkomend open voor die poort?

Draait de service die naar die poort luistert op die PC?

Staat de firewall op die PC inkomend open voor die poort?


Ja, de service zit op deze PC en de firewall is uitgeschakeld.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @OMN30, speelt het probleem nog? Werkt het als je de portforwarding er handmatig in zet m.b.v. deze handleiding?

Hoi @OMN30, speelt het probleem nog? Werkt het als je de portforwarding er handmatig in zet m.b.v. deze handleiding?

Ja, ik heb nogsteeds hetzelfde probleem, maar er is iets raars aan de hand met het port forwarden. Als ik UPnP aanheb of niets aanheb, dan staat er Timed Out.

Maar, als ik handmatig probeer (en ook als ik UPnP en Handmatig tegelijk probeer) met die handleiding, dan staat er Port Closed.

Reputatie 7
Badge +25

Hoi @OMN30, speelt het probleem nog? Werkt het als je de portforwarding er handmatig in zet m.b.v. deze handleiding?

Ja, ik heb nogsteeds hetzelfde probleem, maar er is iets raars aan de hand met het port forwarden. Als ik UPnP aanheb of niets aanheb, dan staat er Timed Out.

Maar, als ik handmatig probeer (en ook als ik UPnP en Handmatig tegelijk probeer) met die handleiding, dan staat er Port Closed.

Het vreemde is, ik heb verder geen signalen gezien over problemen met portforwarding met de V10. En daar zijn er veel van in omloop, dus ik denk vooralsnog geen algemeen probleem. Handmatig en UPnP tegelijk is sowieso niet de bedoeling overigens. Het is of, of. Zou je eens screenshots kunnen delen van de portforwarding? 

Hoi @OMN30, speelt het probleem nog? Werkt het als je de portforwarding er handmatig in zet m.b.v. deze handleiding?

Ja, ik heb nogsteeds hetzelfde probleem, maar er is iets raars aan de hand met het port forwarden. Als ik UPnP aanheb of niets aanheb, dan staat er Timed Out.

Maar, als ik handmatig probeer (en ook als ik UPnP en Handmatig tegelijk probeer) met die handleiding, dan staat er Port Closed.

Het vreemde is, ik heb verder geen signalen gezien over problemen met portforwarding met de V10. En daar zijn er veel van in omloop, dus ik denk vooralsnog geen algemeen probleem. Handmatig en UPnP tegelijk is sowieso niet de bedoeling overigens. Het is of, of. Zou je eens screenshots kunnen delen van de portforwarding? 


Met UPnP:

 

Met Handmatig:

 

Reputatie 7
Badge +25

@wjb: maakt het uit dat er TCP and UDP is ingesteld, of moet er specifiek TCP worden geselecteerd? 

Heb je voor jouw pc ook een DHCP-binding aangemaakt in het modem?

Reputatie 7

@wjb: maakt het uit dat er TCP and UDP is ingesteld, of moet er specifiek TCP worden geselecteerd? 

Heb je voor jouw pc ook een DHCP-binding aangemaakt in het modem?

Het zou niet uit mogen maken dat TCP and UDP gebruikt wordt.

Wel krijg ik soms het gevoel dat er op sommige typen Experia Boxen een bug in de firmware zit waardoor dit niet herkend lijkt te worden. 

Mijn advies is dan ook om specifiek TCP of UDP te gebruiken, afhankelijk van welke type nodig is.

@wjb: maakt het uit dat er TCP and UDP is ingesteld, of moet er specifiek TCP worden geselecteerd? 

Heb je voor jouw pc ook een DHCP-binding aangemaakt in het modem?

Het zou niet uit mogen maken dat TCP and UDP gebruikt wordt.

Wel krijg ik soms het gevoel dat er op sommige typen Experia Boxen een bug in de firmware zit waardoor dit niet herkend lijkt te worden. 

Mijn advies is dan ook om specifiek TCP of UDP te gebruiken, afhankelijk van welke type nodig is.


Ik heb het geprobeerd met alleen maar TCP, maar dan krijg ik hetzelfde resultaat (connection refused)

@wjb: maakt het uit dat er TCP and UDP is ingesteld, of moet er specifiek TCP worden geselecteerd? 

Heb je voor jouw pc ook een DHCP-binding aangemaakt in het modem?

Er moet beide TCP en UDP worden gebruikt bij dit programma, en ik heb ook inderdaad DHCP-binding aangemaakt in het modem. Ik heb ook nog op mijn PC gekeken wat mijn MAC-adres is, en het is inderdaad de goede.

 

Reputatie 7
Badge +25

Dan kan ik het niet gelijk verklaren in ieder geval. En voor zover ik weet is er geen bug bekend in de V10 wat dat betreft. Dit is misschien niet helemaal gewenst, maar zou je nog een harde reset kunnen/willen uitvoeren op de V10, en het dan nog eens willen proberen? Nadeel is natuurlijk dat alles opnieuw moet worden ingesteld. 

Dan kan ik het niet gelijk verklaren in ieder geval. En voor zover ik weet is er geen bug bekend in de V10 wat dat betreft. Dit is misschien niet helemaal gewenst, maar zou je nog een harde reset kunnen/willen uitvoeren op de V10, en het dan nog eens willen proberen? Nadeel is natuurlijk dat alles opnieuw moet worden ingesteld. 


Sorry voor de late reactie,

Ik heb het geprobeerd na de V10 te resetten, maar het werkt nogsteeds niet.