Beantwoord

Experiabox v10a resetten lukt niet

  • 12 January 2020
  • 8 reacties
  • 176 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Het lukt me niet om een reset van mijn Experiabox V10a uit te voeren. De SSID zou teruggezet moeten worden naar de fabrieksinstellingen, maar mijn zelf aangemaakte SSID blijft zichtbaar. Het lukt me nu niet om mijn wifi te verbeteren.

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 15 January 2020, 11:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @FPA . Welkom op het forum.

Er is waarschijnlijk ooit via de servicetools een eigen netwerknaam plus wachtwoord aangemaakt. Hoe ga jij te werk als je de v10a wilt resetten?

Je kunt proberen in te loggen in de zogenaamde webinterface 192.168.2.254 → en daar te kiezen voor een fabrieksreset. 

Ik heb ingelogd op de webinterface en heb gekozen voor Restore to Factory defaults. Ik kreeg de melding dat de Experia Box werd teruggezet naar fabrieksinstellingen, echter na opnieuw inloggen waren mijn zelf gekozen SSID en wachtwoord niet aangepast. Het lijkt dus alsof er niets is gewijzigd. Ik zal nu kijken of de wifi nu beter is. Heb ik de fabrieksreset zo wel goed uitgevoerd?

Dat is de juiste manier om de experiabox te resetten. Ik vermoed dat jij ooit de online service tools hebt gebruikt om je SSID en wachtwoord aan te passen? Die worden vanaf dat moment centraal opgeslagen en door de experiabox opnieuw opgehaald. Is je wifi nu ook verbeterd? Was die reset een advies van de wifi tuner? Zo niet, heb je die al doorlopen?

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!

Mijn wifi is nog niet verbeterd. Ik heb de wifituner geprobeerd, maar die kreeg geen verbinding. Ik zal het nog eens proberen en ik zal laten weten of het heeft geholpen.

Vreemd. Is het wel gelukt om je wifi naam en wachtwoord aan te passen via de online tools?

De wifi tuner zou het moeten doen. Je kunt het zowel op een mobiel als een tablet proberen. Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Is het gelukt?

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!