Vraag

Experiabox V12 wil niet communiceren met Qnap NAS in hetzelfde netwerk

  • 15 February 2022
  • 59 reacties
  • 640 keer bekeken

vandaag is een experia box V12 geplaatst, helaas kan ik nu in ons bedraade  netwerk nu niet meer bij de NAS die op het netwerk aangesloten zit. Eerst geprobeerd zoals het zat, via de Switch nu zit de Nas rechtstreeks op de V12. Helaas het werkt nog niet,

moet ik iets open zetten in de V12 of zo of is er sowieso iets raars. Op mijn laptop, ook bedraad aangesloten zie ik in het netwerk alleen de V12. Geen van de andere apparaten die op het netwerk aangesloten zijn, dat vind ik ook vreemd.

Wie heeft suggesties?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

59 reacties

Reputatie 7

Op wat voor een router zat die NAS voorheen aangesloten?

Is het LAN IP adres van de NAS veranderd?

Hij zat op een Ziggo router aangesloten, ik heb nu het idee dat de IP range een andere is dan die van Ziggo. Ik zoek me suf om dat in windows defender firewall aan te passen, geen idee waar.

 

Ik zie de NAS wel als ik in de router inlog

 

of zou dat met een beetje mazzel als alles vannacht uitgestaan heeft zichzelf oplossen?

 

Reputatie 7

Kan je de NAS op zijn LAN IP adres benaderen?

nee helaas niet via mijn laptop

zou het de firewall kunnen zijn?

of moet ik iets open zetten in de router van KPN?

Reputatie 7
Badge +24

nee helaas niet via mijn laptop

Hoe is die laptop verbonden? Via WiFi rechtstreeks op de KPN Box? 

Reputatie 7

Kan je eens een screenshot posten van hoe je jouw NAS op de V12 ziet?

Zolang je de NAS niet lokaal kunt benaderen hoef je nog niets in de router open te zetten.

Reputatie 7
Badge +24

zou het de firewall kunnen zijn?

Nee.

laptop is via een bedraad netwerk aangesloten op een switch en die op op de router. de NAS is op de router aangesloten via het bedraad netwerk

 

dit is de client list, Manus is de Nas

Reputatie 7

En wat gebeurt er als je naar http://192.168.2.10 gaat?

dan krijg ik een timeout

 

Reputatie 7

En http://192.168.2.10:8080?

Dan ook, nu gaat de Nas trouwens uit.

Heb je nog tips die ik morgen kan toepassen?

 

in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken. Ik ga morgenavond weer verder proberen, hopelijk heb je nog een denkrichting voor me waar ik verder mee kan!

 

groet

Reputatie 7
Badge +24

Ik zou zeggen: start alles eens opnieuw op. Ook de switch(en).

ga ik doen, dank je

Is dit inmiddels werkend?

Ik heb een QNAP P219-PII aangesloten en werkend op ook een V12 modem met o.a. een webserver, qnapcloud, gfile, qget etc.

Helaas nog niet, ben uitgebreid met KPN in gesprek

Reputatie 7

Helaas nog niet, ben uitgebreid met KPN in gesprek

Hoe benaderde je voorheen jouw Qnap?

via Ziggo, dat werkte als een zonnetje, nu zijn er andere ip adressen maar dat zou niet mogen uitmaken toch? gewoon het nieuwe adres gebruiken en gaan.

ik zie de NAS dus wel in de modem, net als mijn laptop en andere apparaten.

inmiddels de mdem terug naar fabrieksinstellingen, de glasvezel aansluiting gereset en de modem tegelijkertijd nogmaals gereset. nog geen resultaat