Vraag

Experiabox v9 is niet vooruit te branden

  • 21 October 2020
  • 1 reactie
  • 36 keer bekeken

Dag allemaal,

Ik heb thuis een Experiabox v9 in de woonkamer en in het kantoor een WiFi repeater van KPN. WiFi op de repeater is lekker snel via 5GHz, maar in de woonkamer met 2,4GHz is het huilen met de pet op. Normaal was dat nooit zo'n probleem, maar nu we vanwege de coronamaatregelen alleen nog maar thuis aan het werk zijn beginnen de mankementen van de v9 op te vallen. 

In het kantoor werken we via de repeater, maar als m'n vriendin en ik allebei een video conference voor het werk hebben zitten we elkaar qua geluid in de weg. Een van ons wijkt dan uit naar de woonkamer, maar loopt daar altijd tegen de trage 2,4GHz WiFi aan (de repeater is daar net buiten goed bereik). Spelen met de verschillende kanalen en het aanpassen van de positie van de Experiabox v9 haalt niets uit.

Een aantal maanden geleden las ik dat er inmiddels een Experiabox v12 uit is gekomen, terwijl ik nog met dit oudje zit. In de tussentijd heb ik een aantal pogingen ondernomen om via de support/service site een medewerker te spreken te krijgen, maar inmiddels heb ik dat opgegeven. De Mijn KPN app crasht (of het scherm gaat even uit vanwege te lang niet actief zijn en dan ben je alle voortgang kwijt), op de site via m'n laptop wordt ik telkens alleen maar naar een monteur à €50 verwezen. 

Hoe krijg ik iemand te spreken over een nieuwe Experiabox? Ik word expres keer op keer door het doolhof van de support pagina heen geleid om het contact opnemen te ontmoedigen. Daarom nu eens via deze weg. 


1 reactie

Is inmiddels opgelost door een Experia WiFi box. Topic kan dicht.

Reageer