Beantwoord

Extra Superwifi punt

  • 3 August 2020
  • 2 reacties
  • 878 keer bekeken

Ik heb nu twee SuperWifi punten in huis (begane vloer en 1e verdieping). Nu is het bereik op de tweede verdieping belabberd door een dikke betonnen (en goed geisoleerde) vloer en ik heb daarom een extra Wifi punt aangeschaft. Omdat ik een vaste netwerkkabel heb die direct naar de experia box loopt vanaf de 2e verdieping, lijkt het me beter om deze kabel in het Superwifi punt aan te sluiten ipv een mesh te maken met de andere punten op de begane vloer en 1e verdieping. Klopt dat, of is een mesh verbinding (draadloos) beter?

 

icon

Beste antwoord door Nick83 3 August 2020, 15:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, kabel is altijd beter. Draadloos communiceren de SuperWiFi's ook gewoon dmv WiFi met elkaar. Als u op uw mobiel / laptop boven een belabberde verbinding heeft, dan zal die SuperWiFi draadloos net zo'n belabberde verbinding hebben.

Ok, dankjewel Nick. Ik denk dat ik dan ook alle drie de WiFi punten ga bedraden. De eerste staat naast het modem en is al bedraad. De tweede bevind zich 50cm vanaf een ethernet wandcontactdoos dus even een kabel erin ende 3e ga ik morgen bedraad aansluiten.Â