[Foto] Heb ik een werkende glasvezelaansluiting?

  • 23 March 2024
  • 16 reacties
  • 288 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik heb afgelopen donderdag de sleutel gekregen van mijn nieuwe woning. Echter twijfel of ik een glasvezelaansluiting heb die er klaar voor is om aangesloten te worden.

De oranje kabel zie ik wel een kastje in gaan, maat tegelijkertijd gaat er ook een coax kabel in het kastje. Ik zal een foto bijvoegen van de aansluitingen die het kastje ingaan.

Zie niet het glasvezel kastje hangen, maar krijg wel een Aansluitpunt MC voor UFTU opgestuurd. Kan ik dit op het bestaande kastje aansluiten.

 

Ik hoor het graag, bedankt alvast.


16 reacties

Wat is zie is coax. Voor Ziggo bijvoorbeeld.

Modem wat is zie is een kabelmodem.

Op die bevestigingsplaat kan geen glasvezel NT.

Reactie gewijzigd.

Oude glasvezel modem waarbij ook nog dvb-c en FM werd geleverd. Dat gebeurt al LANG niet meer. Was dus glas het huis in. TV via dvb-c en radio FM via de coax verder het huis in.

Reputatie 6
Badge +5

dit is een oude dubbele NT die vroeger nog wel eens werd gebruikt door andere providers.

waarschijnlijk ziet hij er ongeveer zo uit:

 

hier zitten aan de bovenkant 2 ontgrendel hendels. deze moet je allebei tegelijk indrukken om deze NT in zijn geheel naar boven te kunnen schuiven.

daarna kun je aan de linkerhelft, de A zijde. de nieuwe NT eroverheen schuiven.

 

Reputatie 1

Wat is zie is coax. Voor Ziggo bijvoorbeeld.

Modem wat is zie is een kabelmodem.

Op die bevestigingsplaat kan geen glasvezel NT.

Reactie gewijzigd.

Oude glasvezel modem waarbij ook nog dvb-c en FM werd geleverd. Dat gebeurt al LANG niet meer. Was dus glas het huis in. TV via dvb-c en radio FM via de coax verder het huis in.

Maar dit is dus wel een glasvezel aansluiting, dus als ik het Aansluitpunt MC voor UFTU hierop aansluit en een internet kabel naar de woonkamer leg dan heb ik de glasvezel snelheid?

Reputatie 1

dit is een oude dubbele NT die vroeger nog wel eens werd gebruikt door andere providers.

waarschijnlijk ziet hij er ongeveer zo uit:

 

hier zitten aan de bovenkant 2 ontgrendel hendels. deze moet je allebei tegelijk indrukken om deze NT in zijn geheel naar boven te kunnen schuiven.

daarna kun je aan de linkerhelft, de A zijde. de nieuwe NT eroverheen schuiven.

 

Het lijkt er wel op, echter is het 1 plastic geheel waar een oranje kabel ingaat en een coax kabel. Heb geen idee wat een Aansluitpunt MC voor UFTU is en of ik het op het kastje kan aansluiten.

 

 

Reputatie 5
Badge +5

dit is een oude dubbele NT die vroeger nog wel eens werd gebruikt door andere providers.

waarschijnlijk ziet hij er ongeveer zo uit:

 

hier zitten aan de bovenkant 2 ontgrendel hendels. deze moet je allebei tegelijk indrukken om deze NT in zijn geheel naar boven te kunnen schuiven.

daarna kun je aan de linkerhelft, de A zijde. de nieuwe NT eroverheen schuiven.

 

Het lijkt er wel op, echter is het 1 plastic geheel waar een oranje kabel ingaat en een coax kabel. Heb geen idee wat een Aansluitpunt MC voor UFTU is en of ik het op het kastje kan aansluiten.

 

 

@RemcoZwolle, Het moet goedkomen als je het advies van @joey92 volgt deze is prima 👍🏼,

als je idd dan een utp kabel 'minimaal cat 5e' of hoger naar de woonkamer legt is het perfect geregeld!!

Reputatie 1

dit is een oude dubbele NT die vroeger nog wel eens werd gebruikt door andere providers.

waarschijnlijk ziet hij er ongeveer zo uit:

 

hier zitten aan de bovenkant 2 ontgrendel hendels. deze moet je allebei tegelijk indrukken om deze NT in zijn geheel naar boven te kunnen schuiven.

daarna kun je aan de linkerhelft, de A zijde. de nieuwe NT eroverheen schuiven.

 

Het lijkt er wel op, echter is het 1 plastic geheel waar een oranje kabel ingaat en een coax kabel. Heb geen idee wat een Aansluitpunt MC voor UFTU is en of ik het op het kastje kan aansluiten.

 

 

@RemcoZwolle, Het moet goedkomen als je het advies van @joey92 volgt deze is prima 👍🏼,

als je idd dan een utp kabel 'minimaal cat 5e' of hoger naar de woonkamer legt is het perfect geregeld!!

Bedankt! Ik krijg het pakket maandag geleverd van kpn en zal het dan proberen. Jullie horen nog van mij of het is gelukt!

Bedankt alvast.

Reputatie 5
Badge +5

dit is een oude dubbele NT die vroeger nog wel eens werd gebruikt door andere providers.

waarschijnlijk ziet hij er ongeveer zo uit:

 

hier zitten aan de bovenkant 2 ontgrendel hendels. deze moet je allebei tegelijk indrukken om deze NT in zijn geheel naar boven te kunnen schuiven.

daarna kun je aan de linkerhelft, de A zijde. de nieuwe NT eroverheen schuiven.

 

Het lijkt er wel op, echter is het 1 plastic geheel waar een oranje kabel ingaat en een coax kabel. Heb geen idee wat een Aansluitpunt MC voor UFTU is en of ik het op het kastje kan aansluiten.

 

 

@RemcoZwolle, Het moet goedkomen als je het advies van @joey92 volgt deze is prima 👍🏼,

als je idd dan een utp kabel 'minimaal cat 5e' of hoger naar de woonkamer legt is het perfect geregeld!!

Bedankt! Ik krijg het pakket maandag geleverd van kpn en zal het dan proberen. Jullie horen nog van mij of het is gelukt!

Bedankt alvast.

Zo komt die dan er op als je het instructie blad volg. Moet lukken ✌🏼

Reputatie 1

@joey92 @Steve Mnt ik heb het pakket ontvangen, maar volgens mij mis ik het rechter glasvezelkastje. Er zat een verdeelpunt op, maar dit is 1 compleet onderdeel ipv 2 losse delen (zie onderstaande foto's)

 

Heeft 1 van jullie een idee of ik iets fout doe of moet ik kon contacten voor het rechterkastje?

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +24

U doet niets fout. Het klopt dat er rechts naast het glasvezelkastje niets zit. KPN gebruikt alleen de linker helft. Er waren kappen voor om de rechterkant netjes af te werken. Maar ik geloof dat KPN die nu niet meer heeft.

Reputatie 7
Badge +18

@RemcoZwolle Je hebt geen rechter kastje nodig, het oude glasvezelmodem gebruikte beide aansluitingen (1 voor TV), de nieuwe maar 1.
Ik had eerst ook zo'n breed glasvezelmodem (bij Telfort), nu ook een enkele:

 

Ik had gelukkig de oranje afdekkapjes bewaard dus die zit er aan de rechterkant nu weer op.

Reputatie 1

@GeSp @Nick83 het enige lampje wat niet brand is van Glas, dus daarom denk ik heb ik het verkeerd aangesloten of is de glasvezelaansluiting niet goed? Zie onderstaande foto:

 

 

Reputatie 7
Badge +18

@RemcoZwolle Als het glasvezelkastje er goed opzit, je kan hem niet zomaar naar boven schuiven neem ik aan?, dan lijkt het erop dat je glasvezellijn nog niet actief is.
Heb je al bericht gehad dat je lijn actief zou moeten zijn?

Indien niet dan nog even geduld en anders bellen met de klantenservice 0800-0402.

Reputatie 1

@RemcoZwolle Als het glasvezelkastje er goed opzit, je kan hem niet zomaar naar boven schuiven neem ik aan?, dan lijkt het erop dat je glasvezellijn nog niet actief is.
Heb je al bericht gehad dat je lijn actief zou moeten zijn?

Indien niet dan nog even geduld en anders bellen met de klantenservice 0800-0402.

Oh nee dan is dat het waarschijnlijk, abonnement gaat pas 29 maart in.

 

Bedankt!!

Reputatie 5
Badge +5

@GeSp @Nick83 het enige lampje wat niet brand is van Glas, dus daarom denk ik heb ik het verkeerd aangesloten of is de glasvezelaansluiting niet goed? Zie onderstaande foto:

 

 

@RemcoZwolle mooi dat het is gelukt de oude er af te halen, Het lijkt idd zo goed aangesloten.. Nu maar de 29e afwachten wanneer je word aangesloten!!

Reputatie 1

@GeSp @Nick83 het enige lampje wat niet brand is van Glas, dus daarom denk ik heb ik het verkeerd aangesloten of is de glasvezelaansluiting niet goed? Zie onderstaande foto:

 

 

@RemcoZwolle mooi dat het is gelukt de oude er af te halen, Het lijkt idd zo goed aangesloten.. Nu maar de 29e afwachten wanneer je word aangesloten!!

Ik kreeg vanmiddag allemaal sms'jes van kpn met de boodschap dat ik vanaf nu kan genieten van stabiel internet. Maar het lampje bij glas brand nog steeds niet, die moet wel branden lijkt mij?

 

Kan het zo zijn dat de kabel wel in huis zit, maar niet is aangesloten op het glasvezelnet en zoja hoe kom ik hierachter?

Snelst is even bellen met kpn. @RemcoZwolle .

Dan kunnen ze direct de status inzien. En eventueel vervolgstappen nemen.

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- op je mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.

Reageer