Beantwoord

Fotolijst met Frameo niet te verbinden met KPN Experia Box v8

  • 14 August 2022
  • 10 reacties
  • 259 keer bekeken

Mijn schoonmoeder heeft onlangs een digitale fotolijst gekregen waarnaar genodigden foto’s kunnen sturen via Frameo. Super leuk, maar helaas kan deze niet verbinden met de Experia Box. Hij kan prima verbinden met andere routers en bijv. een iPhone hotspot, maar op geen enkele manier met de Experia box. Het is geen authenticatiefout want het lijkt pas fout te gaan NA de authenticatie. De fotolijst blijft ook steeds proberen verbinding te maken en dat zou hij waarschijnlijk niet doen als het wachtwoord niet klopt. Uiteraard zijn andere apparaten wel te verbinden met de box.

Er is een ander topic met een vergelijkbaar probleem, maar het antwoord is niet heel bevredigend omdat de oplossing onduidelijk is:

 

Heeft iemand anders misschien een oplossing?

icon

Beste antwoord door Anonymous 15 August 2022, 12:12

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

@bvklingeren Ik vond een handleiding voor de Frameo, kunt u daar wat mee ?

UserManual(NL) (s-bol.com)

 

Hoi @bvklingeren ,

Zegt hij ook iets van verbonden zonder internet o.i.d?Ook al eens het netwerk vergeten en opnieuw verbinding gemaakt?Je kan ook eens wat dichterbij de box gaan staan, wellicht heeft het fotolijstje een slechte wifi ontvanger.

Je zou ook nog kunnen proberen om hem via WPS te verbinden.Zelf had ook deze week ook dat een van mijn apparaten geen verbinding wilde maken(verbonden zonder internet), maar na het verbinden via WPS geen problemen meer.Maar ik heb geen V8 meer.

@bvklingeren Ik vond een handleiding voor de Frameo, kunt u daar wat mee ?

UserManual(NL) (s-bol.com)

 

Hoi @HansaanZet, er zat een handleiding bij de fotolijst, maar daar wordt niet heel veel gezegd over dit soort problemen. Ik heb de support site ook al gevonden (bijv. https://support.frameo.net/hc/en-us/articles/360020793379-My-Frame-Can-t-Connect-to-My-WiFi), maar ook die opmerkingen heb ik al geprobeerd (behalve de encryption overigens, die zou ik nog misschiuen definitief op WPA2 only kunnen zetten...)

Hoi @bvklingeren ,

Zegt hij ook iets van verbonden zonder internet o.i.d?Ook al eens het netwerk vergeten en opnieuw verbinding gemaakt?Je kan ook eens wat dichterbij de box gaan staan, wellicht heeft het fotolijstje een slechte wifi ontvanger.

Je zou ook nog kunnen proberen om hem via WPS te verbinden.Zelf had ook deze week ook dat een van mijn apparaten geen verbinding wilde maken(verbonden zonder internet), maar na het verbinden via WPS geen problemen meer.Maar ik heb geen V8 meer.

Hoi @martijn197108, ik heb met het apparaat naast de box gezeten, uitstekend bereik maar geen oplossing helaas. Ook heb ik de Wifi settings van de fotolijst gereset, mocht ook niet baten. WPS wordt volgens mij niet ondersteund door het apparaat, maar dit werkte volgens mij ook niet op de Experia Box.

Dank beiden voor het meedenken!

Je kan inderdaad wpa2 aes proberen.

Maar het kan ook zo zijn dat je hem juist op wpa only moet zetten. Dit kan je als test doen, maar laat dat zeker niet zo.

Overigens kan je de inmiddels verouderde V8 evt. omruilen via de wifi manager of via de klantenservice.

 

Je kan inderdaad wpa2 aes proberen.

Maar het kan ook zo zijn dat je hem juist op wpa only moet zetten. Dit kan je als test doen, maar laat dat zeker niet zo.

Overigens kan je de inmiddels verouderde V8 evt. omruilen via de wifi manager of via de klantenservice.

 

Volgens mij ondersteunt de Experia Box v8 geeneens wpa2 aes, dus vastzetten op wpa2 only lijkt mij nu de enige optie nog (staat nu op wpa/wpa2).

Mag je de v8 nu wel zomaar inruilen? Ik dacht dat KPN dat niet zomaar toestond?

Volgens mij ondersteunt de Experia Box v8 geeneens wpa2 aes, dus vastzetten op wpa2 only lijkt mij nu de enige optie nog (staat nu op wpa/wpa2).

Mag je de v8 nu wel zomaar inruilen? Ik dacht dat KPN dat niet zomaar toestond?

Sinds kort is het beleid veranderd, en mogen alle modems ouder dan v10 zonder reden omgeruild worden via de wifi manager. 

Dat is mooi, dan ga ik dat sowieso in gang zetten. Ik heb zo’n vermoeden dat dat in ieder geval zal helpen om dit probleem op te lossen.

Thanks!

Dat is mooi, dan ga ik dat sowieso in gang zetten. Ik heb zo’n vermoeden dat dat in ieder geval zal helpen om dit probleem op te lossen.

Thanks!

De nieuwe modems staan i.i.g standaard op wpa2 AES😉

Laat je weten of het dan opgelost is?Het kan zijn dat je een los 2.4ghz netwerk aan moet maken of wifi 6 uit moet zetten op het nieuwe modem(als je een box 12 krijgt tenminste, v10 en v10a word ook nog geleverd.)

Afgelopen donderdag de Wifimanager doorlopen en een nieuwe router geadviseerd gekregen (KPN Box 12), vrijdag ontvangen en geïnstalleerd, direct succes. De oude gegevens werden overgenomen, dus vrijwel geen werk en als bonus werkte de fotolijst direct. Dus ook geen gefröbel met losse netwerken of uitzetten van wifi 6 gelukkig.

Dank voor de hulp!

Top, super om te horen @bvklingeren !