Beantwoord

Foutcode 931 bij Spotnet

  • 16 September 2020
  • 4 reacties
  • 507 keer bekeken

Ik krijg steeds de foutcode 931 ondanks dat ik alles juist heb ingesteld firewall al een keer heb uitgeschakeld en ook spotnet verwijderd met removeltool en weer geinstaleerd.

Het lukt niet Ik ben wel sinds een week van telfort over naar kpn kan hier nog iets mee misgegaan zijn misschien

Admin: bericht afgesplitst en nieuw topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Lisa 20 September 2020, 19:25

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op ons KPN Forum @peterm51! Fijn dat je ons gevonden hebt en bedankt voor je vraag. In een oude Forum topic van ons worden de tips die op internet staan al beschreven.  Voor het gemak heb ik de tekst van Berend even gekopiëerd en geplakt naar hier. :blush:  Hopelijk kun je hiermee uit de voeten, Succes!

“931 foutmelding Spotnet

De foutmelding in het Engels is: “The connection attempt timed out, or the connection host has failed to respond.”

Er zijn helaas meerdere redenen waarom deze Spotnet foutmelding kan ontstaan en dus ook meerdere mogelijke oplossingen. Hieronder lopen we alle mogelijke oorzaken door, hopelijk vindt je een passende oplossing.

Mogelijk wordt de verbinding met je nieuwsserver geblokkeerd door je firewall of router.
Kijk of Spotnet wordt geblokkeerd in je firewall of router.
Weet je niet hoe je een programma toegang moet geven om door je firewall te gaan?

Open in de Spotnet installatiemap het bestand ‘servers.xml’.
Blader even naar de map waar Spotnet is geïnstalleerd en open ‘servers.xml’ met kladblok.
Zoek naar de juiste regels en voer je nieuwsserver gegevens in, in plaats van diegene die er al staan.

Vaak helpt het om Spotnet’s kleine broertje erbij te halen. Installeer SpotLite. Je kan het usenet programma hier downloaden. Zet Spotlite aan en open Spotnet. Mogelijk lost dit het probleem op.

Kijk voor de handleidingen en downloads hier verder:

Bron: https://usenet-nieuwsgroepen.nl/spotnet-foutmelding/”

 

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb niets meer van je gehoord, dus ik neem aan dat de tips hier geholpen hebben! :sunglasses:

Nee sorry ik had deze adviezen dus zelf ook al geprobeerd en dat werkte dus voor mij niet

M.v.g. Peter

Reputatie 7
Badge +17

Jammer dat de tips niet geholpen hebben. Ik hoop dat iemand van onze community de gouden tip voor je heeft.:angel:

Reageer