Vraag

Fr!tzbox app ipv wifimanager - waar kan ik de meetgegevens terugvinden?

  • 25 January 2021
  • 5 reacties
  • 78 keer bekeken

In een gesprek met de klantenservice van KPN werd me verteld dat als ik de wifimanager app downloadde en ik kon ergens in huis de 20Mbps niet halen, ik dat door kon geven, en dan zouden er wifi-versterkers worden verstuurd. 

Bij het bekijken van de wifimanager app bleek al snel dat die niets uit zou halen, ik had de Fr!tzbox app nodig hebben. Die gedownload en gebruikt. Op mijn slaapkamer duikt hij met enige regelmaat naar de 2Mbps dankzij de betonnen blokkendozen die eind jaren tachtig in zwang waren, en waarvan ik er dus één bezit. 

Gewapend met deze kennis pleegde ik vandaag weer een telefoontje, en werd me verteld dat de app die meetgegevens opsloeg en ik die ook ergens in MijnKPN moest kunnen vinden, maar de goede man kon me niet vertellen waar dan.

Dus, alwetend forum, heeft iemand een idee waar ik die gegevens kan inzien? Want ik vermoed dat als ik wifiversterkers wil, men mij niet op mijn blauwe ogen gaat geloven (zelfs al zijn die heel mooi.)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Crayne, welkom op het forum!
De resultaten van de wifimanager zijn helaas niet terug te vinden in je MijnKPN maar kunnen wij vanaf hier wel opvragen. Aan de andere kant zou de wifimanager in de laatste stap ook de wifiversterkers aan moeten bieden. Waar komt hij bij jou op uit? Zou je daar evt een screenshot van kunnen plaatsen?
Ik kijk ook graag even mee! Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Seintje.

Maar zoals ik dus al zei kan ik de Wifimanager NIET gebruiken, want ik heb een Fr!tzbox hangen, en ik heb inmiddels al begrepen dat de metingen van de Fr!tzbox app niet inzichtelijk zijn voor KPN. Ik heb op 2 plekken gemeten en rapporten opgeslagen, waaruit naar voren komt dat ik op die plekken soms maar 1-10Mbps heb. 

Reputatie 7
Badge +7

Probeer deze eens https://nl.avm.de/producten/fritzapps/fritzapp-wlan/ 

Werkt bij mij uitstekend! Oeps, net gelezen dat je ‘m al hebt. Sorry.

Reputatie 7
Badge +20

Kun je eens proberen de wifimanager te doorlopen met alleen je experiabox aangesloten? De fritzbox app resultaten hebben wij helaas geen inzage in maar met je Fritzbox+ apparatuur kan ik je ook niet helpen. 

Ik heb inmiddels gewoon de aanvraag gedaan. Die zou als het goed is in gang moeten zijn gezet. Ik ga geen apparatuur afkoppelen die jullie (in de vorm van Telfort) hebben geleverd.