Beantwoord

Frameo fotolijst wel verbonden met WiFi maar niet met internet

  • 13 April 2023
  • 9 reacties
  • 1184 keer bekeken

Hallo,

ik ben sinds deze week overgestapt van Ziggo naar KPN en had de hoop dat daarmee mijn probleem opgelost zou zijn maar niets is minder waar.

Ik heb een Frameo fotolijst staan die wel verbonden is met WiFi maar geen internet heeft. Daardoor kunnen we er geen foto's meer opzetten.

In een ander topic las ik dat het probleem opgelost was zodra die persoon een Box 12 had gekregen maar die heb ik nu sowieso gekregen.

Ik ben niet thuis in allerlei netwerk jargon, maar lees op de site van frameo dat het kan liggen aan een IPv6 adres in plaats van een IPv4 adres of aan het feit dat de fotolijst alleen werkt op 2,4GHz en niet op 5 GHz.

 

Heeft iemand een idee wat een leek als ik zou kunnen proberen om de fotolijst weer werkend te krijgen?

 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 16 April 2023, 20:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7

Dus die Frameo fotolijst heeft wel een wifi verbinding?

Heb je die ook opnieuw opgestart nadat je overgegaan bent van Ziggo naar KPN?

Wat is het LAN IP adres van de Frameo fotolijst?

 

Hallo wjb,

 

de lijst is inderdaad wel verbonden met WiFi, maar geeft aan dat hij geen internet heeft. zie nu dat hij 46 dagen geleden voor het laatst online is geweest.

Hij is ook opnieuw opgestart. Ik zal vanavond thuis op de lijst eens zoeken of ik ergens een IP adres kan vinden.

Sowieso bedankt voor het meedenken alvast

Reputatie 7
Badge +18

Hi @Paul-82 en welkom op het forum! Ik geef ook even een tip tussendoor. Mocht het inderdaad met de 2,4 Ghz te maken hebben, dan kun je op je Box 12 Extra Wifi aanzetten en die instellen op 2,4 Ghz. 

Lukt het wel om de Frameo daarmee te laten verbinden? 

Hallo @Sanne_M,

Als ik de instructies volg om extra wifi aan te zetten, geeft ie aan dat ik het verkeerde wachtwoord invul bij admin (5x geprobeerd). Dus dat wordt hem niet.. sinds gisteren hebben we ook geen geluid meer vanaf zender 12 en bij netflix, youtube en disney.. dus tot nu toe heb ik vooral spijt dat ik ben overgestapt.

Reputatie 7
Badge +18

Wat als je de inlogtips in het oranje vierkant uit ons Box 12 specificaties artikel probeert @Paul-82? Kom je er dan wel in? 

Wat het geluid betreft, hoe gaat dat nu? Is het weer teruggekeerd? Zo niet, is je ontvanger dan rechtstreeks met een HDMI kabel op je TV aangesloten of gebruik je geluidsapparatuur? 

Hallo @Sanne_M ,

Ik krijg nog steeds de melding dat ik verkeerde login info heb dus dat werkt ook niet.

 

Wat het geluid betreft, zijn we er achter gekomen dat de nieuwe ontvanger al kapot was, die wordt een nieuwe opgestuurd en dan is het hopelijk opgelost.. het fotolijstje echter nog niet haha

Reputatie 7
Badge +18

Fijn dat het met de tv-ontvanger hopelijk snel opgelost is. 

Alleen het fotolijstje dus nog… heb je de QR code op de sticker op je modem ook al gescand? Als hij dan ook aangeeft dat het wachtwoord niet klopt, reset de Box 12 dan. Dan gaan de instellingen weer terug naar de beginwaardes, dus mocht je ooit zelf een wachtwoord in hebben gesteld dan verandert dat wachtwoord nu sowieso weer naar datgene op de sticker. Scan de QR code voor de zekerheid na de reset, ik ben benieuwd hoe het dan gaat! 

Hallo @Sanne_M ,

 

het fotolijstje was in de kast terecht gekomen en daardoor een beetje vergeten. Het is me nu net gelukt om in te loggen en een apart 2,4GHz netwerk aan te maken maar daarna geeft de fotolijst nog steeds aan dat er wel verbinding is maar geen internet.

Het voelt zonde om door zo'n “klein” probleem een nieuwe fotolijst te kopen en dan te hopen dat de nieuwe het wel gewoon doet, dus ik hoop dat er nog meer ideeën zijn om te proberen?

 

gr. Paul

Hallo @Sanne_M ,

 

het fotolijstje was in de kast terecht gekomen en daardoor een beetje vergeten. Het is me nu net gelukt om in te loggen en een apart 2,4GHz netwerk aan te maken maar daarna geeft de fotolijst nog steeds aan dat er wel verbinding is maar geen internet.

Het voelt zonde om door zo'n “klein” probleem een nieuwe fotolijst te kopen en dan te hopen dat de nieuwe het wel gewoon doet, dus ik hoop dat er nog meer ideeën zijn om te proberen?

 

gr. Paul

Hallo @Paul-82 geef de fotolijst eens een fabrieks-reset en installeer opnieuw als nieuw uit de doos.