Beantwoord

FRITZ!Box aansluiten achter Box 12, heb ik dan aparte switch voor IGMP snooping nodig?

  • 6 June 2022
  • 4 reacties
  • 418 keer bekeken

Badge

Ik heb in de meterkast de experia box 12 hangen (glasvezel hussel 1 G)

Via de utp kabel in de woonkamer de fritzbox 7950 aangesloten en hierop is o.a. de tv ontvanger aangesloten. Nu lees ik dat de fritzbox geen IGMP snooping onder steunt en dat je beter een switch moet gebruiken die de IGMP snooping wel ondersteunt.  Stel dat ik de netgear switch aanschaf hoe moet ik dit dan aansluiten. De switch aansluiten op de fritzbox in de woonkamer en alle apparaten op de fritzbox behalve de tv ontvanger aansluiten op de switch.  Of moet ik de switch eerst aansluiten en daar de fritzbox op aansluiten samen met de rest van de apparaten ?

Wat werkt het best ?

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 6 June 2022, 13:36

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Euhm... heeft u nu problemen? Want daar lees ik niks over…

Wat betreft aansluiten: de 2de optie. Eerst de switch aansluiten. Daarop de tv ontvanger. En op een andere poort van de switch de Fritzbox.

Naast de switch. Kun je de experiabox er niet gewoon tussenuit halen, en de fritz het werk laten doen?

 

Badge

Bedankt voor je reactie

Ja hebben veel storingen bij het tv kijken de Foutcode stb-nmc-400 op de tv-ontvanger komt veel voorbij. Deels door een probleem van resetten van de experia box/verbreken van alle verbindingen internet telefoon en tv maar deels alleen een vaak terug kerende hapering.  Dus hoop door de switch dat deel van de problemen te ondervangen. Alles werkte redelijk probleemloos tot in januari 2022 de monteur van de kpn een nieuw glasvezel kastje in de meterkast heeft aangesloten.  Na vervangen van de experiabox 12 zijn de problemen niet opgelost, sterker nog waren regelmatig niet bereikbaar op ons vaste telefoon.   Is het te adviseren om de fritz box ipv de experia box te proberen als modem ? Is wel niet juiste onderwerp. Maar toch

 

Ik zou zeggen dat dit het proberen waards is, die fritz7950 is een prima router.

Op dit forum zijn denk ik voldoende berichten die je hierbij kunnen helpen. Daarnaast kun je even hier kijken: https://fritzshop.nl/home/1071-fritzbox-7590-kpn.html

Volgens mij is het zo eenvoudig als de experiabox vervangen door de fritz, met de kabel vanuit je glasvezelkastje in de wan poort van de Fritz.

Dan in de fritz kiezen voor aansluiting op WAN poort, provider KPN, KPN glasvezel, of de wizzard starten.

voor je telefoon moet je de de SIP gegevens ingeven.

dan zou het moeten werken.