Vraag

Fritzbox 7390 als hoofdmodem ipv Experiabox V10

  • 28 March 2020
  • 5 reacties
  • 346 keer bekeken

Reputatie 1

Goedendag,

Ik heb een Fritzbox 7390, welles waar een oud model ,maar is het verstandig om deze ipv de Experiabox 10 te gebruiken als hoofd modem ?

Ik heb ook 3 versterkers op de Experiabox V10, kan ik deze ook op de Fritzbox 7390 koppelen ?

Als uit jullie antwoorden blijkt dat het te doen is, wil ik dan overschakelen en anders schaf ik de Fritzbox van de KPN aan,maar dan zou ik sowieso willen weten als ik de versterkers op deze Fritzbox van KPN kan gebruiken.

Ik zie graag uw reactie tegemoet ,ook van KPN zelf.

grtjs

p.s. Waarom ik het zou willen ? ik heb goede ervaringen met de Fritzbox 7390 als internet modem.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Zet de laatste firmware op de 7390.

Als dat firmware versie 7.13 of hoger is dan zou je de 7390 kunnen gebruiken mits deze jouw type aansluiting ondersteunt.

Je kunt het dan natuurlijk altijd proberen, werkt het niet dan zet je gewoon de V10 weer terug.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb de zitten googlelen. Maar het ding lijkt geen WAN poort te hebben? Dus kun je hem voor glasvezel niet gebruiken?

Badge +12

Zet de laatste firmware op de 7390.

Als dat firmware versie 7.13 of hoger is dan zou je de 7390 kunnen gebruiken mits deze jouw type aansluiting ondersteunt.

Je kunt het dan natuurlijk altijd proberen, werkt het niet dan zet je gewoon de V10 weer terug.

 

de laatste firmware dateert van 9-2019 en dat betreft de 6.86. Ook binnen Fritz!Lab kent dit type geen ondersteuning meer. Wordt een lastig verhaal denk ik.

Reputatie 1

@Nick83 , ik heb nog geen glasvezel in mijn regio ,vraag mij af als het er ooit zal komen.

Reputatie 1

Dank jullie wel voor de reacties. 

Ik denk dat ik overstap naar een Fritzbox.. even een nachtje over slapen.

Grtjs Alard