Vraag

FusionPBX met KPN SIP, is er iemand die dat werkend heeft?

  • 25 October 2021
  • 5 reacties
  • 65 keer bekeken

Reputatie 1

Ik gebruik nu voor mijn Yealink VP59 telefoon MiniSipServer als PBX op een Raspberry Pi, dit werkt goed maar ik ben een beetje aan experimenteren met FusionPBX.

Is er hier op het forum iemand die deze in combinatie met KPN SIP werkend heeft gekregen?

Ik heb naast naast KPN ook een 12Connect SIP account als gateway ingesteld.

12Connect registreert prima maar de KPN is met geen mogelijkheid registered te krijgen.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @EddieToet, welkom hier. 

Dit is zo specifiek dat ik niet de verwachting heb dat je hier antwoord zult krijgen. Of er moet net niemand hier zijn precies deze configuratie heeft. Heb je het Yealink Forum al geprobeerd? 

Ik tag huisvriend @wjb even in de hoop dat hij iets weet. Ik beloof echter niets. 

Reputatie 7

Wat voor een router heb je in gebruik?

Reputatie 1

Draytek 3910

En vanaf mijn LAN1 kan ik met MiniSipServer (op een Raspberry Pi) en met Zoiper softphone app op de iPhone gewoon de KPN lijn registreren.

Maar vanuit FusionPBX lukt het mij niet (wat niet wil zeggen dat het niet kan :grin: , maar wat waarschijnlijker is, doe ik iets fout).

 

Ik hoopte eigenlijk dat er iemand was die FusionPBX werkend heeft gekregen en mij een paar tips kan geven.

 

De Yealink VP59-Teams werkt overigens wel goed samen met FusionPBX als SIP client, alleen de SIP link baar KPN werkt niet, de 2e lijn naar 12Connect doet het wel goed.

 

Reputatie 7

Ik heb geen ervaring met FusionPBX dus daar kan ik je niet bij helpen.

En aangezien het wel werkt via jouw MiniSipServer zou het eigenlijk via die FusionPBX ook moeten lukken.

Reputatie 1

Je zou verwachten van wel, maar mijn ervaring tot nu toe is dat het (ook in MSS en in Zoiper) best wel een gedoe is om KPN registered te krijgen, vooral door de vele parameters in FusionPBX en welke je moet gebruiken om de KPN waardes uit de SIP tool in te vullen.

Â