Vraag

Gaat de ExperiaWifi vervangen worden door de draadloze wifiversterker?

  • 12 August 2019
  • 5 reacties
  • 288 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
  • Slimmerik
  • 245 reacties
KPN heeft sindskort in de webshop naast de zwarte ExperiaWifi (zie link) een witte starterkit draadloze wifiversterkers (zie link).
Is dit de voorbode voor het verdwijnen van de ExperiaWifi? Gaat het ruim een jaar na het afsluiten van een testperiode met een groep gebruikers, uiteindelijk toch niet lukken dit apparaat te voorzien van een update die tegemoetkomt aan de klachten/wensen van de testgroep?
Wordt er door KPN voor gekozen de ExperiaWifi aan de kant te zetten en te vervangen door iets anders??

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6
@Hidde_
@Allart
Kunnen jullie vanuit je rol bij de pilot met de ExperiaWifi van vorig jaar een reactie geven op mijn bovenstaande vraag?
Reputatie 7
Badge +25
Hi @r_k. Ik ben geen Allart of Hidde, maar reageer toch graag.

KPN heeft sindskort in de webshop naast de zwarte ExperiaWifi (zie link) een witte starterkit draadloze wifiversterkers (zie link).
Is dit de voorbode voor het verdwijnen van de ExperiaWifi?

Wat er in de toekomst gebeurt weet ik niet, maar de Experia Wifi en DWV blijven gewoon naast elkaar bestaan. Zo krijg je in de wifi-tuner bij bepaalde scenario's ook de keuze tussen een gratis EW of een DVW voor een gereduceerde prijs.

Gaat het ruim een jaar na het afsluiten van een testperiode met een groep gebruikers, uiteindelijk toch niet lukken dit apparaat te voorzien van een update die tegemoetkomt aan de klachten/wensen van de testgroep?

Nee, de EW wordt wel doorontwikkeld.

Wordt er door KPN voor gekozen de ExperiaWifi aan de kant te zetten en te vervangen door iets anders??

Nee, de EW is dus niet aan de kant gezet.
Reputatie 5
Badge +6
@Paul_
Dank voor je reactie. Blijft jammer, dat de trekkers van de pilot niets meer van zich laten horen. Het afgelopen jaar heeft een aantal testers regelmatig geinformeerd naar de update (lees verbeteringen) voor de EW.
Het antwoord was steevast: "er wordt aan gewerkt!"
We zijn nu een jaar verder en het is toch niet meer geloofwaardig, dat KPN een jaar na dato nog geen update heeft kunnen maken.
Geef de testers/gebruikers duidelijkheid:
  1. noem een concrete datum voor de update, of
  2. zeg dat er geen update meer komt en we het moeten doen met de huidige firmware, of
  3. zeg dat de opzet van de EW mislukt is en deze vervangen wordt door het nieuwe apparaat.
Verder wil ik in overweging geven om het communicatietraject met deelnemers aan een pilot nog eens tegen het licht te houden. Daar valt nog wel wat te verbeteren.
Reputatie 7
Badge +25
Hidde zit verder niet op het forum, en Allart is op vakantie.

Je bedenkt nu zelf 3 opties die allen niet van toepassing zijn (en die concrete datum heb ik niet), dus daar ga ik niet tussen kiezen.
Ik heb maar 1 hierbij aansluitende vraag al een keer eerder gesteld nooit antwoord op gekregen.
Bij Firmware upgrade staat dit.

Deze functie maakt het mogelijk de firmware te upgraden vanaf een door de provider geleverd bestand. Je kunt de laatste firmware downloaden van de KPN website.

Ik kan nergens een firmware bestand vinden, als je de EW gebruikt met een eigen router kan je nergens een bestand ophalen. Waarom dan die optie inbouwen? Als deze firmware wel te vinden is waar? Op de product pagina is er niks te vinden.

Waar o waar kunnen we zelf die firmware downloaden? Zoek ik niet goed of bestaat die pagina niet.

Prima dat er een nieuw toestel wordt gelanceerd, maar verwaarloos de huidige apparaten niet, daar lijkt het wel op. Als de huidige firmware goed genoeg is bevonden kan ik mee leven al heeft de input van zowel de Telfort als de KPN testers weinig meerwaarde gehad dat is jammer. Vooral omdat nu wel dit toestel is gelanceerd maar er verder niks lijkt te zijn gedaan aan een bestaand product.


Ik wil er best op vertrouwen dat de EW wordt doorontwikkeld maar duurt het testen van de ontwikkeling zolang? Op de product pagina wordt een elders ook genoemde update aangekondigd betreffende roaming. We zullen blijkbaar nog 'enkele' maanden geduld moeten hebben.

En deze updates zullen volgens de product pagina automatisch binnen komen, waar ik uit concludeer dat de pagina in het apparaat niet echt klopt en we nergens zelf dat bestand kunnen ophalen.