Vraag

Gastnetwerk instellen Experia v10 met super wifi punten lukt niet

  • 13 January 2023
  • 14 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik wil graag een gastnetwerk instellen. De handleiding gevolgd, gezocht op dit forum maar het lukt niet. Ik kan inloggen op het modem, maar daar staat de optie ‘gastnetwerk’ instellen uit (grijze schuifjes). Geprobeerd in te loggen op de super wifi via 192.168.2.150 maar dan gebeurt er helemaal niets. 

 

Iemand enig idee hoe ik dit gastnetwerk nu in kan stellen? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Badge +19

Dag @Tillie16 je hebt wifiversterkers zie ik. Dan heb je in het modem niets te zoeken omdat daarvan de wifi is uitgeschakeld. Weet je hoe je in de super wifi's moet komen?

Dag Joep, fijn dat je zo snel reageert. Nee, ik weet niet hoe ik in de super wifi's moet komen. Ik heb de QR-code op het apparaat geprobeerd en via dat 192.168.2.150 maar dat lukt allemaal niet. 

Hallo @Tillie16 binnen de wifiversterker kun je het gastnetwerk activeren.

 

Dag Jan, hoe kom ik in de wifiversterker? 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Tillie16 , het komt soms voor dat de SuperWiFi niet het ip-adres 192.168.2.150 krijgt toegewezen, maar een ander nummer. Dat nummer kan je terugvinden in de Experia Box, als het goed is op de Home pagina onder de LAN aansluitingen.

Badge +19

Hier vind je ook nog een heel verhaal over de SuperWiFi's. 

Jaaaa! Het is gelukt denk ik. Via de laptop heb ik de ‘master’ gevonden en daar een gastennetwerk gemaakt. Alleen zien onze telefoons dit netwerk nog niet. De laptop wel. 🤷🏼

Badge +19

Hoi @Tillie16 goed bezig!!! Hoe is de situatie nu?

Zonder je hulp was het nooit gelukt. Situatie is nog hetzelfde: Ipad en laptop zien de gastenwifi, Samsung en Iphone niet. Ik snap daar dan weer niets van. 

Reputatie 7
Badge +17

@Tillie16 Hi Tillie en welkom op het forum! Fijn dat je al goed op weg bent geholpen. 😄 Wat de Samsung en de iPhone betreft, die zien het netwerk helemaal niet, en kunnen er dus ook niet mee verbinden? 

Als je op de Samsung naar de wifi instellingen gaat, en dan onderaan de lijst met zichtbare netwerken kiest voor ‘Netwerk toevoegen’, lukt het dan wel als je daar de naam van de gastwifi + het wachtwoord invoert? 

Hoi Sanne,

Nee klopt, de telefoons zien het netwerk helemaal niet. Netwerk toevoegen lukt niet via de manier die jij uitlegde. Ik krijg dan de melding dat het netwerk niet gevonden wordt. 

Reputatie 7
Badge +17

Check, dank voor het testen! Welk type iPhone en Samsung gebruik je precies? Heb je daarnaast een 5 Ghz Extra Wifinetwerk aangemaakt, of een 2,4 Ghz? Als het een 5 Ghz was, zou je dan de 2,4 ook eens aan willen zetten? Die kun je dan bijvoorbeeld dezelfde naam geven als de 5 Ghz, maar dan met 2,4 erachter bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of je toestellen deze dan wel zien. 

De Iphone is een XR de Samsung een Galaxy A52. Ik zie bij het gastennetwerk, als ik inlog, niet of het 2,4 of 5 is. Die optie zie ik wel bij ‘extra Wifi'. Daar zijn allebei de extra  netwerken uitgeschakeld. Moet ik daar iets veranderen? 

Reputatie 7
Badge +17

Yep, die onder de extra wifi moet je hebben! Hier kun je ook vinden hoe je de Extra Wifi instelt. Zet dan de Extra Wifi 2,4 Ghz aan, de linkerkolom in de webinterface van de Extra Wifi. Hier een plaatje voor de handigheid

 

Zorg dat de SSID Broadcast ook op zichtbaar staat, en geef er een leuke naam aan. Zien de telefoons deze dan wel?