Beantwoord

Geen externe toegang thuis netwerk

  • 23 April 2019
  • 3 reacties
  • 433 keer bekeken

Ik heb een glasvezel aansluiting en alles functioneerde naar behoren.
Echter, sinds enkele weken lukt het niet meer om van buiten mijn home netwerk te bereiken.

Zo kan ik onder andere de in mijn huis geplaatste VPN server van buiten niet meer bereiken.
DDNS vind wel een goed IP adres, maar dat adres reageert niet.
Ik kan mijn V10 thuisrouter pingen maar er komt gewoon geen respons.

Ik vrees nu dat ook mijn geplande Synology NAS externe access en bewakings camera zijn niet meer van buiten toegankelijk zijn.

Wie weet wat hier aan de hand is en welke stappen ik moet nemen om gevraagde functionaliteit weer draaiend te krijgen?
icon

Beste antwoord door eepedeve 24 April 2019, 19:48

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 3
Misschien zijn je poorten niet meer open? Of is je DMZ uitgegaan? Ik zou dat eerst checken, wie weet is het een simpele oplossing.
Reputatie 7
Gebruik je nog een tweede router achter de Experia Box?
Heb je op de Experia Box een apparaat als DMZ Host ingesteld?
Heb je port-forwardings gedefinieerd t.b.v. de toegang tot jouw Synology NAS?
Draait die VPN server op jouw Synology NAS?
Gisterenavond heb ik een chat geopend (kan wel met chrome maar niet met firefox) met een ZEER kundige KPN medewerker die uitgebreid de tijd nam om alle settings te checken. Er leek niets mis te zijn aan de KPN / Experia kant. Toen mij dat duidelijk werd ben ik nog eens kritisch naar de raspberry pi gaan kijken waarop PiVPN draait. In de /var/log/OpenVPN.log ontdekte ik een vreemde entry 'VERIFY ERROR: depth=0, error=CRL has expired: CN=xxx'. Na wat googlen kwam ik erachter dat PiVPN met client- en server-certificaten werkt. Mijn client certificaten zijn 10 jaar geldig maar de server certificaat was onklaar geraakt (weet even niet waarom).
Opnieuw aanmaken en nu draait alles weer als een zonnetje.

Dank KPN en dank reageerders voor jullie suggesties.

Reageer