Beantwoord

Geen geluid bij Netflix via Marantz HD Dac1

  • 10 June 2022
  • 13 reacties
  • 185 keer bekeken

Badge

Hier hetzelfde probleem

Kpn kastje optisch aangesloten op een marantz HD dac1 en bij alle zenders geluid behalve bij Netflix. Wij hebben een analoge kabel vanuit onze Philips smart tv naar de analoge ingang op onze dac gelegd en doen via deze omweg Netflix kijken met het gekuid over onze audioinstallatie. Zeer zeer frustrerend omdat onze enige analoge ingang nu in beslag genomen wordt door de tv terwijl wij hier liever onze platenspeler op aansluiten. 

 

Admin: eigen topic aangemaakt, ooorspronkelijke topic

icon

Beste antwoord door Lucyfer1975 29 June 2022, 16:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Lucyfer1975, welkom! Heb je de mogelijkheid om de boel eens met een HDMI kabel aan te sluiten in plaats van de optische om te kijken of het dan wel werkt?

Badge

Dag Erik, nope. Doel van mijn installatie is om zoveel mogelijk te laten doen door mijn dac. De dac heeft geen hdmi aansluiting. Ik kan het wel via de tv naar de aux ingang sturen echter dan wordt niet de gewenste kwaliteit van geluid behaald. Doel is dus om het digitale signaal vanuit de decoder naar de dac te sturen die het dan verwerkt tot analoog signaal voor mijn actieve luidsprekers. Deze signaalweg gaat prima voor alles wat uit de decoder komt behalve Netflix. Eigenlijk is dat een hele slechte zaak.

 

Dankjewel dat het een eigen topic heeft. Echter is mijn Marantz een dac met voorversterker. De titel zou eigenlijk net ff anders moeten zijn. Versterker veranderen in dac en het klopt. 

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb de titel aangepast, Lucyfer. Ik had gehoopt dat community misschien nog ideeën zou hebben. Maar dat lijkt helaas niet het geval. Dus, als ik het goed begrijp, loopt het zo:  Experia Box > TV ontvanger >optisch> Marantz én Smart TV >analoog> Marantz.

En dan heb je geluid bij Netflix via die analoge kabel, maar niet via de optische. Terwijl bij gewoon tv kijken het wél geluid geeft via de optische aansluiting.

Hoe staan op de ontvanger en op je tv de geluidsinstellingen? 

@Lucyfer1975 En als u via kanaal 200 via de TV ontvanger Netflix kijkt ?

Badge

@HansaanZet dankjewel voor je reactie. Ik kan op drie manieren jnloggen op Netflix. En ik krijg ook hewoon heluid wanneer ik gebruik maak van de dac die in de tv of decoder zit. Echter om audiofiele redenen wil ik dit niet. Mijn Marantz dac doet keurig het signaal omzetten naar analoog. Dit gaat via een audioquest optische kabel die loop vanuit mij  decoder naar de marantz. Elek zender geen probleem behalve Netflix... dus die kijken we via de analoge weg: decoder>hdmi naar tv>analoge rca naar de aux ingang van mijn voorversterker. Kan er niet bij dat voor Netflix het signaal niet digitaal verzonden kan worden naar de marantz. Elek instelling al geprobeerd op de decoder. Hier kun je nml kiezen tussen optisch of hdmi. Wat je ook uitkiest niets werkt.

Badge

@Erik_ zie mijn reactie op @HansaanZet 

@Lucyfer1975     Is het deze ?

 

Badge

@HansaanZet yep. Alle ingangen zitten hier vol. Coax wordt gebruikt voor een cambridge audio multiplayer, 1 optisch voor een chromecast audio en de andere optische dus voor de decoder. De aux is ingebruikneming voor een phonovoorversterker. Die wissel ik dus steeds om wanneer ik Netflix wil kijken met geluid over de speakers. 

@Lucyfer1975 Ik zie ook zo gauw de oplossing niet. Misschien kun je het bij de helpdesk van Netflix zelf proberen ;

08000229647

Ondersteuning in het Nederlands is beschikbaar van 8:00 tot 23:00 CEST.

Of via de chat bij Netflix ;

Netflix Helpcentrum

Badge

@Lucyfer1975 Ik zie ook zo gauw de oplossing niet. Misschien kun je het bij de helpdesk van Netflix zelf proberen ;

08000229647

Ondersteuning in het Nederlands is beschikbaar van 8:00 tot 23:00 CEST.

Of via de chat bij Netflix ;

Netflix Helpcentrum

 

@HansaanZet @Erik_ 

Dankjewel voor de chat tip!! Gebruik van gemaakt en het probleem is opgelost. Er koest een instelling in Metflix zelf worden aangepast! Netflix staat in Engels Origineel 5.1 en moet staan in Engels Origineel. Dus zonder de.5.1 Alles werkt nu precies zoals hier bedoeld. Dankjewel voor jullie hulp!

Tja Die foto was verhelderend! Die is stereo pcm Netflix geeft standaard surround Dolby.

En daar kan jouw dac niks mee. 

Je hebt nu dus stereo van Netflix en dan werkt ie wel.

Als geluids liefhebber vind ik zo'n dac nogal beperkt cq ouderwets. Stereo is net zo mooi via de analoge poorten. Rood en wit dus. 

Er kan maar weinig op dat apparaat. 

Als je steeds moet opleggen dan voldoet dit apparaat dus niet meer. Zeker niet nu we al dik 10 jaar digitaal 5.1 hebben. 

De stereo dac is hier jaren geleden al vertrokken. 

Badge

Dag Peter, de platenspeler gaat via een cambridge audio duo rechtstreeks via xlr naar mijn actieve adam luidsprekers. De dac is voor de denon d7200 hoofdtelefoon en vooral om het signaal van de decoder een flinke upgrade te geven. En ja, ja ik ben een fervent liefhebber van  stereo. 5.1 kan mij niet bekoren. Ook in de high end varianten niet. Tenminste, als je het gewoon in je huiskamer hebt staan. Smaken verschillen, en dat is maar goed ook. Dan je opmerking over stereo van Netflix. Ik dacht dat dit soort fora er waren om elkaar te helpen als je ergens op vast loopt. Begrijp dat jij liever denigrerend doet? Ieder z'n ding. Ciao.

Ik leg alleen maar uit waarom je bij Netflix geen geluid had. Dus omdat je dac geen Dolby geluid snapt. 

En zo kun je als geluid liefhebber toch heel verschillend denken. Stereo vind ik inderdaad zo jaren 80 / 90 😁.

Ik vind het jammer dat 5.1 juist niets geworden is. Maar ja. Dan liever stereo inderdaad! 😀