Beantwoord

Geen huistelefoon i.v.m oude firmware Thomson Tg789vn

  • 14 June 2021
  • 46 reacties
  • 543 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

46 reacties

Oke,ik zal nog de thomson upgrade tool proberen.maar daar heb ik wel een gebruikersnaam en wachtwoord voor nodig,heb jij misschien een idee @NHendriks ?

Reputatie 7
Badge +11

Pffff, geen idee, de laatste keer dat ik een Thomson in huis had minstens 15 jaar geleden dus ik zou het oprecht niet weten..

Oke,Ik wacht het wel af ,iemand zou het wel moeten weten...

Is die firmware die de thomson tool levert wel de juiste of werkt hij dan helemaal niet meer?

Reputatie 7
Badge +19

Goedemorgen @M.C visser, die Thomson modem is aan vervanging toe. Zoals al eerder aangegeven werkt de Wifi van een V9 of V10a net zo goed als van dat oude apparaat. Ik begrijp dan ook niet helemaal waarom de ExperiaBox die bij de aansluiting hoort wordt gebruikt. 

van de v10a werkt prima maar die moet terug ,van het andere modem duurde zelfs google chrome downloaden heel lang

Reputatie 7
Badge +19

Er is dus sprake van een matige tot slechte wifiverbinding met de ExperiaBox die bij de aansluiting hoort? Dan zou ik eens de KPN Wifi manager doen. 
Je mag van mij ook de Thomson 789 blijven gebruiken, en dan eens contact opnemen met de klantenservice om te achterhalen waar het probleem zit met telefonie. Je hoeft namelijk niets te updaten via de tools van Thomson om telefonie te krijgen. 

Hoi @Jeroen_dB ,

dat zal ik proberen.

Maar jullie zijn toch op een nieuw voip platform overgestapt,daar is toch een update voor nodig?

de thomson is in 2012 voor het laatst gebruikt.

of is het oude voip platform ook nog actief endat er iets in de experia box defect is?

Hallo ,

Ik heb de experia box aangesloten op mijn koper verbinding en hij heeft daar meerdere updates geïnstalleerd,die bij mijn moeder,s glasvezel verbinding niet lukte.Omdat ik zelf nog geen huistelefoon heb kan ik het niet testen maar ik zie het positief in!

Er staat nu de 8.8.N.5 firmware op is die geschikt voor het nieuwe voip platform?

Reputatie 7
Badge +19

De Thomson behoort "gewoon" te werken voor de vaste telefoon, zeker als er allerlei updates nu zijn binnengekomen. Inmiddels is het wel zo dat de 789 dusdanig oud is, dat we die niet meer ondersteunen op onze verbindingen. Ik raadt dan ook sterk aan de bijgeleverde modem te gebruiken en voor de wifi om die verbeteren de KPN Wifi Manager te gebruiken. 

Hoi @Jeroen_dB ,

helaas is het toch niet het geval maar ik heb nu het modem van mijn moeder hier geplaatst en mijn modem daar nu werkt het prima.Geen idee waarom het modem hier prima werkt.

 

@Jeroen_dB , Ik vraag me af of de Thomson op de Budget glasvezel lijn gaat werken, Budget heeft nooit de Thomson gehad dus zal die zich zeer waarschijnlijk niet kunnen aanmelden, hij krijgt daar ook al geen firmware gepuscht wat op de KPN lijn nog wel lukt.

Hoi @Doornekamp33 ,

We hebben sinds vrijdag allebei kpn maar op beide verbindingen werkt de huistelefoon niet zelfs met de update niet.

Reputatie 7
Badge +19

Dan ben ik toch bang dat de Thomson niet meer werkt tegenwoordig met VOIP. Inmiddels is de Thomson ook dusdanig oud dat die ook vervangen zal worden als je als klant je meldt bij de klantenservice zodat er een KPN ExperiaBox verstuurd zal worden. Mijn advies is dan ook ook om niet die Thomson niet meer te gebruiken.

Hoi @Jeroen_dB ,

Ik heb de thomson ook opgegeven.Volgens mij werkt alleen de v8 en hoger nog met telefonie.

de snelheidsmeting was trouwens bekabeld ik denk niet dat de wifi manager dat ook kan verbeteren

Hoi,

Nu merk ik toch dat het bereik wel erg slecht is met mijn moeders experia box ook met de wifi manager is het nog steeds slecht.Hoe kan ik dit oplossen?

 

Reputatie 7
Badge +19

Als je de Wifi manager helemaal voltooid en de wifi blijft slecht, zou deze tool een oplossing moeten bieden. Je moet dan denken aan gratis versterkers: KPN Experia Wifi. 

Hoi @Jeroen_dB 

De tool bied geen gratis versterkers aan.