Beantwoord

Geen internet meer op KPN box 12

  • 26 April 2022
  • 7 reacties
  • 1763 keer bekeken

Vannacht rond een uur of 4 is mijn internet mee gestopt. Heb de standaard procedures gevolgd. Alles aan/uit gezet. Heb daarna ook de hele modem gereset en alles opnieuw geconfigureerd (alleen het wachtwoord en de wifi naam/wachtwoord)

Maar helaas krijg ik het niet aan de praat. Het lampje voor internet blijft knipperen op de modem en ik heb nog steeds geen internet.

Iemand enigszins ideeën die ik nog kan uitproberen?

icon

Beste antwoord door JeBoiThies 5 May 2022, 01:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@JeBoiThies Welkom op het forum. 

Wat irritant dat je geen internet meer hebt, neem je naast internet ook televisie bij ons af? En zo ja, werkt dit nog wel? 

Zou je voor mij ook je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

Dan kan ik je gegevens er bij pakken wanneer nodig! 

@Rutger_ ik heb mijn profiel ingevuld zoals gevraagd. Ik heb geen televisie bij KPN dus dat kan ik helaas niet testen.

Reputatie 7
Badge +15

@JeBoiThies Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb een meting uitgevoerd en er lijkt inderdaad iets mis te gaan. Heb je ook je glasvezelpunt al eens 2 minuten stroomloos gemaakt? Zo niet, zou je dit nog willen proberen. 

En zou je kunnen laten weten of dit verschil maakt? 

@Rutger_ ik heb het glasvezelpunt 2 minuten stroomloos gemaakt. Nadat ik het glasvezelpunt aangesloten heb kreeg ik ongeveer 10 minuten internet voordat het internet er weer mee stopte.

Reputatie 7
Badge +15

@JeBoiThies Helder! Bedankt voor het testen. 

Het lijkt er op dat er in dit geval een monteur langs moet komen omdat er iets met de lijn aan de hand lijkt te zijn. 

Deze heb ik dan ook zo snel mogelijk ingepland. Het eerst mogelijke tijdvak is 29-04-2022 tussen 08:00 en 12:00.

Er zal nog een bericht volgen met een preciezere aanduiding. 

Tot die tijd zou je af en toe het glasvezelkastje kunnen resetten, in de hoop dat de verbinding toch weer tot stand komt. 

Reputatie 7
Badge +15

@JeBoiThies Is het probleem ondertussen opgelost?

@Rutger_ sorry voor de late reactie.

De monteur is langs geweest en heeft het glasvezel kastje vervangen. Die wilde het niet meteen doen want er was een andere storing gaande waardoor het niewe kastje niet geregistreerd kon worden. De monteur was er niet helemaal van overtuigd dat enkel het vervangen van het niewe kastje zou helpen en had een vervolgafspraak ingepland. Maar na een paar uur was waarschijnlijk de registratie storing verholpen en deed alles het weer en heb daardoor de nieuwe afspraak geannuleerd.

Dank aan jou en de monteur voor alle hulp.

Prettige dag verder.