Beantwoord

Geen verbinding via KPN naar eigen websites/hostprovider

  • 30 November 2023
  • 17 reacties
  • 125 keer bekeken

Reputatie 1

Via KPN thuisnetwerk kunnen we onze eigen (zakelijke) websites niet meer benaderen via hostingprovider your-webhost. Dit geldt overigens ook voor domeinnaam www.your-webhost.nl zelf. 

Ik heb hen zowel telefonisch als schriftelijk benaderd en het antwoord is deze:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik kan geen ip blokkades vinden voor ip adres 81.204.XXX.xx.
Niet op web106 en niet op de firewalls van onze eigen servers.
Weet u zeker dat dit het ip adres is van de verbinding waarmee u de problemen heeft?

Met vriendelijke groet,
Your-webhost

Dus ook de mailberichten ontvang ik nu niet meer welke ik heb ingesteld, zijn deze door KPN geblokkeerd vanaf mijn interne netwerk naar 84.241.177.136?

icon

Beste antwoord door Benvan68 6 December 2023, 10:46

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Benvan68!

Dit geldt overigens ook voor domeinnaam www.your-webhost.nl zelf. 

Deze kan ik wel benaderen en ik zit ook op internet van KPN. 
Waar het hem dan precies in zit is lastig te zeggen, maar het lijkt dus geen algemene blokkade te zijn.

Ik raad je aan om hierover te mailen naar abuse@kpn.com . Die kunnen dan kijken óf er een blokkade aanwezig is op alleen jouw netwerk bijvoorbeeld. 
Hopelijk kun je dan snel verder! 

Reputatie 1

Dan @Sanne_M , 

Heb ik gedaan, vreemde is ook wanneer ik rechtstreeks vanaf bijvoorbeeld een laptop verbind met KPN modem het wel goed gaat. Dus met meerdere devices (via mijn eigen R7000 AC1900 router van Netgear) via utp en wifi Niet. 

Ik heb ook contact gehad met abuse team, zij geven aan dat ze geen websites blokkeren zonder toestemming.

Thx anyway 👍

Reputatie 7
Badge +17

Erg apart. Graag gedaan! 

Het laatste dat ik nog kan bedenken is dat je het als test nog via de Experia Box probeert. Mocht het dan wel werken, dan kun je op het forum van Netgear vragen of iemand daar tips heeft. Dan is de kans namelijk groot dat er iets in de Netgear zit wat wellicht aangepast moet worden. 

Hopelijk zit daar dan nog een goede tip tussen. 🤞

Reputatie 1

Zeker heel vreemd dit Sanne, 

Zoals je al aangeeft is dat het enige wat ik ook kan bedenken. Ik heb dus inderdaad een post achtergelaten op het forum van Netgear. Het enige wat your-webhost aangeeft om mijn router opnieuw te resetten maar gezien de (poort)instellingen wacht ik nog even reactie's af van Netgear forum leden.  

Bedankt voor jouw reactie en meedenken! 👍

Reputatie 7
Badge +8

Het eerste wat je in zulks geval moet doen doen is een traceroute op zowel IPv4 als IPv6 niveau vanaf jouw computer.

Reputatie 1

@AriënC , ik heb deze actie en het resultaat gemaild naar de jongens van your-webhost (resultaat zie bijlage) en verzoek van hen om mijn router te resetten? flushdsn lost het probleem iig niet op. 

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Onze firewalls blokkeren volledige tracerts, maar zo te zien komt de tracert wel aan in ons datacenter.
Kunt u aangeven of uw router wellicht een proxy gebruikt?
U zou kunnen proberen of het legen van het DNS cache of resetten van de router het probleem oplost.

Met vriendelijke groet,

Dylan de Boer
Your-webhost

 
Reputatie 7
Badge +8

Gebeurt dit op meer apparaten of specifiek een enkele?

Is dit zowel als IPv4 áls IPv6?

Reputatie 1

Dit gebeurt op meerdere apparaten, dus ook via wifi laptop of wifi iphone. Alles wat langs mijn router gaat naar KPN modem en dan naar buiten. Maar alléén onze domeinnamen bij your-webhost en domeinnaam www.your-webhost.nl zelf.

Voor de rest is alles bereikbaar naar ‘buiten’. Dat maakt het ook zo vreemd. 

Bedankt voor je reactie iig,

Reputatie 7
Badge +8

Is dit zowel als IPv4 áls IPv6? Of enkel bij IPv6?

Theoretisch kan de DNS  (Aaaa-record)bij de hosting verkeerd ingesteld zijn als je IPv6 gebruikt. 

Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou kunnen. Ik heb dit wel eens vaker gezien.

Reputatie 1

Excuus, wanneer ik tracert -6 cmd gebruik, krijg ik volgende melding:

C:\Windows\System32>tracert -6 www.fietsregiotwente.nl
Unable to resolve target system name www.fietsregiotwente.nl

Ik gebruik IPv6 ook, althans die staat wel enabled  

 

Reputatie 7
Badge +8

Wat zie je als je naar www.watismijnip.nl gaat?

Een IPv4 adres? (formaat: 1.2.3.4 )
Of een IPv6 adres: (formaat: 2001:0db8:85a3:0000:1319:8a2e:0370:7344 of iets korter)

IP-adres hoeven we niet te weten.

Reputatie 1

Ipv4 adres xx.xxx.xxx.xx 

Reputatie 7
Badge +8

Dan heeft het niks met IPv6 te maken.

Wel is het opvallend dat mijn traceroute anders is:

C:\Users\arien>tracert -4 www.fietsregiotwente.nl

Tracing route to www.fietsregiotwente.nl [84.241.177.136]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  fritz.box [192.168.178.1]
  2     7 ms     6 ms     5 ms  195-190-228-100.fixed.kpn.net [195.190.228.100]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4     *        *        *     Request timed out.
  5    11 ms    10 ms    10 ms  te0-3-0-0.hgl2crt01.previder.net [62.165.125.106]
  6    11 ms    10 ms    10 ms  v911.hgl2art01.previder.net [62.165.125.18]
  7    13 ms    12 ms    11 ms  web106.your-webhost.nl [84.241.177.136]

Het netwerk van YourWebhost is verder wel prima bereikbaar. De vetgedrukte server zie ik dus wel, en jij niet. Dus er moet naar mijn idee echt een blokkade van je IP-adres opstaan.

Heb je misschien iets te vaak op de poorten van mail of ftp staan hameren met een wachtwoord die je niet wist? Dat is vaak een aanleiding om een IP-adres op de banlijst te gooien.

Reputatie 1

Zoiets lijkt mij ook maar wanneer ik buiten mijn eigen netwerk om(bijvoorbeeld via mijn iphone dmv 5G) naar mijn domeinnaam ga, het wel lukt.

Het lukt evenwel ook wanneer ik mijn laptop  dmv utp kabel direct op KPN modem aansluit, daarom wordt genoemde door your-webhost.nl ontkracht dat er een blokkade van mijn IP-adres is. Tegelijkertijd blijft het erg vreemd dat het alléén maar de adressen zijn die naar hen verwijzen..

 

Reputatie 7
Badge +8

Zoiets lijkt mij ook maar wanneer ik buiten mijn eigen netwerk om(bijvoorbeeld via mijn iphone dmv 5G) naar mijn domeinnaam ga, het wel lukt.

Logisch! Dan heb je een ander IP-adres.

Het lukt evenwel ook wanneer ik mijn laptop  dmv utp kabel direct op KPN modem aansluit, daarom wordt genoemde door your-webhost.nl ontkracht dat er een blokkade van mijn IP-adres is. Tegelijkertijd blijft het erg vreemd dat het alléén maar de adressen zijn die naar hen verwijzen..

Heb je dan hetzelfde IP-adres?
Dan zou ik zeggen: Er zit een kronkel in je router, oftewel de ARP-tabel icm WiFi..


Kortom: Enkel met WiFi lukt het dus niet, kunnen we concluderen?

Reputatie 1

Bekabeld van mijn devices naar betreffende adressen via mijn router gaat ook niet goed. Het gaat alléén goed wanneer ik utp rechtstreeks op het KPN modem aansluit, dus zonder tussenkomst eigen router. 

Als ik je conclusie lees denk ik toch mijn router een reset te moeten geven en dan eens kijken of het wel goed gaat nadat ik een backup terugzet van de instellingen toen het wel goed ging. 

Hartelijk dank in ieder geval voor het meer inzicht krijgt vd commando's en mogelijke oorzaak!

Reputatie 1

@AriënC , verbinding ‘probleem websites’ werken weer. Iets heeft me getriggerd op helpmij.nl https://www.helpmij.nl/forum/threads/website-niet-bereikbaar-vanaf-intern-netwerk.958724/page-2 . 

Het gaat hier weliswaar om interne pagina's welke niet kunnen benaderd maar heb n.a.v. daarvan toch eens gekeken naar de IPv6 instellingen op kpnmodem/eigen netgearR7000 router.

Op een later tijdstip,  rond midddernacht😉, IPv6 opties nagekeken/gewijzigd, in eerste instantie leek het probleem niet opgelost totdat ik vanochtend op de safari browser van mijn iphone  opeens zag dat de ‘probleem’webpagina's weer zichtbaar zijn binnen mijn eigen netwerk.

Verbazing alom, om het te reproduceren hierbij de handelingen welke ik heb uitgevoerd op kpnmodem/eigen Netgear R7000 router.

Bij uitschakelen IPv6 op kpnmodem had ik ook geen verbinding meer met mijn zakelijke telefoon dus die optie weer snel aangezet. Vervolgens IPv6 wel uitgeschakeld op eigen router en tot slot KPN modem keer stroomloos gemaakt en opnieuw gestart.

Ik weet dus (helaas) niet welk positief effect dit heeft gehad voor het oplossen van mijn probleem maar ben wel blij dat ik de sites weer kan benaderen zonder mijn eigen R7000router te moeten resetten. Thx voor je bijdrage!

Reageer