Beantwoord

Geen WAN IP adres meer op mijn Dreammachine Pro, sinds laatste update Unifi OS 3.2.7

  • 13 December 2023
  • 32 reacties
  • 629 keer bekeken

Reputatie 2

Zijn er meer mensen die hun glasvezel zonder NTU direct aansluiten op een Dreammachine Pro en sinds de laatste update naar Unifi OS 3.2.7 ineens geen IP adres van KPN meer toegewezen krijgen?

 

Dit heeft altijd perfect gewerkt, in mijn geval tot vannacht toen de automatische update plaats vond. Sindsdien krijg ik geen IP meer toegewezen? 

icon

Beste antwoord door Optimist1965 14 December 2023, 17:31

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 2

“The custom firmware shared in your case is specifically designed for the UDM-Pro model affected by the SFP+ port connection issue after the update to v3.2.7. If the other case situation differs from your case, this firmware will not address other scenarios. 
 
If you are sure that's the exact reason, then you can use this firmware on the UDM-Pro.”

Eerst geprobeerd om een backup terug te zetten, er is niets aangepast de laatste weken.. gek genoeg werkte dat ook! Dank @dirkjanh voor de snelle reactie….

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Ivo Bierens 

 

Je hebt nu alleen een configuratie backup teruggezet of ook weer de oude firmware?

Gewoon via de interface dus firmware versie blijft gelijk… blijkbaar toch wat settings die door de firmware worden verzet..

Heb zelfde probleem gehad. Glasvezel internet op SFP1 werkte na update naar 3.2.7 niet meer. Wat ik ook instelde lukte niet om internet verbinding weer aan de praat te krijgen.
Opgelost door terugzetten instellingen.

Vandaag ook update gedaan,  zelfde probleem. UDM rechtstreeks op het glas geen internet. Met KPN mediaconverter werkt het prima.

Zou graag de firmware UniFi OS 3.2.8+root.14403  willen hebben? Kan iemand die delen?

Update:

Via beta programma, versie UniFi OS 3.2.9 geïnstalleerd.

Had hem geconnect via poort 9  weer tergugezet op poort 10. 

Nog geen verbinding. Voorheen moest poort 10 handmatig op 1Gbe gezet worden, dit werkt nu niet, poort op automatisch gezet en heeft nu 10 GbE connectie en internet werkt weer. “Workaround om poort handmatig op 1Gbe te zetten is niet meer nodig”

 

Reageer