Beantwoord

Glasvezel nog steeds niet aangesloten in de meterkast

  • 3 August 2023
  • 2 reacties
  • 114 keer bekeken

Geachte heer/mevrouw,

 

Als sinds april probeer ik te regelen om de aansluiting van glasvezel van mijn voordeur naar de meterkast te krijgen. Een paar weken terug heb ik met een collega van u gebeld die zo attent was om gelijk mijn abbonement aan te passen naar een glasvezel abbonement. Ik kwam op een lager maandbedrag uit, dus in principe geen probleem. Zij zei dat het binnen twee tot drie weken geregeld moest zijn om een monteur langs te laten komen.

De aansluiting is echter nog altijd niet geplaatst. Ik heb ook nog geen brief gehad om een afspraak in te plannen. Ik heb wel de nieuwe bijbehorende apparaten van KPN al ontvangen. 

Ik krijg nu berichten van KPN dat mijn oude aansluiting binnenkort verbroken wordt en dat ik binnen twee weken mijn oude apparatuur terug moet sturen. Dat zou dus betekenen dat ik zonder internet en TV kom te zitten, want de glasvezel aansluiting is er nog niet. 

Vandaag eerst met KPN zelf gebeld. De collega die ik aan de lijn kreeg kon niks zeggen over wanneer het glasvezel zou worden aangesloten. Ik moest contact opnemen met KPN Netwerk. 

​​​​​​Vervolgens gelijk KPN Netwerk gebeld en doorgezet naar de lokale installateur die hier voor KPN het werk doet (Van Gelder). Deze gaven aan dat ons huis wel in de planning heeft gestaan, maar nu niet meer. Ze begreep niet hoe dat kon. Ook kon ze ons adres nu niet inplannen. Ze had geen idee hoelang we nog moeten wachten op de installatie. 

Mijn vraag is dus. Wat nu? Zit ik straks zonder internet en TV? Kan KPN hier zelf nog wat aan doen? Het zou fijn zijn als de oude verbinding in ieder geval nog even aan blijft. Ik hoor het graag! 

 

Met vriendelijke groet, 

 

Dries Scheffers 

 

icon

Beste antwoord door Nick83 7 August 2023, 09:49

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg nu berichten van KPN dat mijn oude aansluiting binnenkort verbroken wordt en dat ik binnen twee weken mijn oude apparatuur terug moet sturen. Dat zou dus betekenen dat ik zonder internet en TV kom te zitten, want de glasvezel aansluiting is er nog niet. 

Het koperdraadje blijft gewoon werken zolang glasvezel nog niet is aangesloten. 

U kunt gewoon de nieuwe apparatuur aansluiten op het koperdraadje. Dat werkt gewoon. Uiteraard gebruikt u dan niet het glasvezelkastje. Als u dat überhaupt toegestuurd heeft gekregen. Maar verder werkt alle apparatuur van KPN zowel op koper als op glas. Maakt niets uit.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @D. Scheffers en welkom hier op ons forum :)

Ik krijg nu berichten van KPN dat mijn oude aansluiting binnenkort verbroken wordt en dat ik binnen twee weken mijn oude apparatuur terug moet sturen. Dat zou dus betekenen dat ik zonder internet en TV kom te zitten, want de glasvezel aansluiting is er nog niet. 

Het koperdraadje blijft gewoon werken zolang glasvezel nog niet is aangesloten. 

U kunt gewoon de nieuwe apparatuur aansluiten op het koperdraadje. Dat werkt gewoon. Uiteraard gebruikt u dan niet het glasvezelkastje. Als u dat überhaupt toegestuurd heeft gekregen. Maar verder werkt alle apparatuur van KPN zowel op koper als op glas. Maakt niets uit.

Klopt helemaal wat @Nick83 zegt en hopelijk stelt dat je gerust!