Wie heeft er ook last van dat de verbinding inzakt vaak tussen 13:00 en 15:00 uur?
De laatste tijd valt vaak de verbinding weg tussen 13:00 en 15:00 uur en ik was benieuwd wie er meer last van heeft voordat ik een monteur van KPN laat komen.
Ik heb KPN aan de telefoon gehad en ze schuiven de schuld op mij af, hier een paar domme antwoorden van KPN:
KPN: U heeft een server draaien en die moet elke dag een keer gereset worden.
IK: Dat hoeft niet, het is een Linux server en de uptime is al meer dan 1 jaar en voordien waren er nooit problemen.
KPN: Ja je moet hem echt elke dag resetten anders wordt je netwerk traag, dat moest ik ook altijd doen.
-
KPN: Ik heb een event log nodig.
IK: Wat heeft u nodig?
KPN: Een event log waarin de fout staat dat de verbinding in mekaar zakt.
IK: Er is geen fout, de lijn zakt in maar wordt niet verbroken dus er staat niets in de log’s
KPN: Ja dat moet, zonder event log kan ik niets.
Mijn Mikrotik modem 1100X4 Dude versie heeft monitor software en ik kan per poort zien wat de snelheid/data is, bij de laatste dip zakte de lijn in van 400Mb naar rond de 100Mb waarop KPN zegt dan doen je apperaten dat die op je mikrotik zijn aangesloten, ik zei nee meneer er is verder niets aangesloten.
KPN zegt dat moet wel want een apperaat trekt heel veel data weg.
Hierop heb ik hem uitgelegd dat de totale lijnsnelheid in mekaar donderd en dat ik dat kon zien.
Na de lijn meting zegt KPN er zijn geen fouten het ligt toch echt aan jou.
Het wordt anders als er iets is wat veel data trekt en dat zie ik dan ook meteen, het gaat dus over de verbinding zelf van de glasvezel die inzakt.
KPN wil wel een monteur sturen maar ze verlangen dan dat ik de fritzbox die ik van KPN heb er tussen zet, dus ik moet het hele netwerk inclusief de server waar dagelijks 10.000 tot 30.000 op af komen offline gooien anders kunnen ze niet meten.. dit is gewoon belachelijk.
Een heel verhaal alweer en zo kan ik nog wel doorgaan maar ik stop er mee.
Gr Herbert