Beantwoord

Goede versterker in combinatie met Experia Box

  • 14 April 2020
  • 26 reacties
  • 201 keer bekeken

Hoi allen, ik zoek een wifi extender voor een experia box v10

Ik had er 1je bij de media markt gekocht. Ze zeiden dat deze het netwerk van de experia box behoud maar maakte zijn eigen wifi netwerk aan. Zou geen probleem moeten zijn maar de ingeboude dhcp ondersteunde geen ip binding voor mijn linux virtual machines. (De hostname komt niet door, en kwam daardoor niet in het lijstje met verbonden apparaten, handmatig een mac adres toevoegen werd niet ondersteund) 

Ik heb totaal geen ervaring met wifi extenders.

Er zijn slechts 4 wifi netwerken in de buurt dus gewoon het wifi van de experia box (en de rest) ontvangen en weer doorsturen zou geen probleem moeten zijn. 

Alleen moet de wel een beetje krachtig zijn.

Welke wifi extender raden jullie aan?

icon

Beste antwoord door Nick83 16 April 2020, 16:45

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BramDiederik. Van harte welkom hier. De versterker die je bij de Media Markt hebt gekocht werkt dus niet goed samen met de Experia Box? Dat is wel zonde. Welk merk en type versterker heb je aangeschaft? 

Op dit moment bieden wij twee verschillende WiFi-versterkers aan: de Experia WiFi en het SuperWifi punt. Je hebt minimaal twee nodig (dat geldt voor beide versterkers) om je signaal uit te breiden. Op onze website vind je meer informatie over onze WiFi versterkers

Het voordeel van de SuperWifi punten is dat je de tweede versterker draadloos kunt aansluiten. De Experia WiFi's sluit je daarentegen bekabeld aan. 

Hij werkt prima met de experia box maar hij ondersteund geen dhcp ip binding voor linux.

Die goedkopen dhcp kasjes hebben moeiten met de hostname te verkrijgen van een linux machine en die was mandatory voor een ipbinding. 

Als je de KPN SuperWifi punten aansluiten op je experia box neem ik aan dat die zijn eigen wifi opbouwd met eigen dhcp klopt dat?

Reputatie 7
Badge +24