Beantwoord

Goede versterker in combinatie met Experia Box

  • 14 April 2020
  • 26 reacties
  • 201 keer bekeken

Hoi allen, ik zoek een wifi extender voor een experia box v10

Ik had er 1je bij de media markt gekocht. Ze zeiden dat deze het netwerk van de experia box behoud maar maakte zijn eigen wifi netwerk aan. Zou geen probleem moeten zijn maar de ingeboude dhcp ondersteunde geen ip binding voor mijn linux virtual machines. (De hostname komt niet door, en kwam daardoor niet in het lijstje met verbonden apparaten, handmatig een mac adres toevoegen werd niet ondersteund) 

Ik heb totaal geen ervaring met wifi extenders.

Er zijn slechts 4 wifi netwerken in de buurt dus gewoon het wifi van de experia box (en de rest) ontvangen en weer doorsturen zou geen probleem moeten zijn. 

Alleen moet de wel een beetje krachtig zijn.

Welke wifi extender raden jullie aan?

icon

Beste antwoord door Nick83 16 April 2020, 16:45

Bekijk origineel

26 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Dag @BramDiederik. Van harte welkom hier. De versterker die je bij de Media Markt hebt gekocht werkt dus niet goed samen met de Experia Box? Dat is wel zonde. Welk merk en type versterker heb je aangeschaft? 

Op dit moment bieden wij twee verschillende WiFi-versterkers aan: de Experia WiFi en het SuperWifi punt. Je hebt minimaal twee nodig (dat geldt voor beide versterkers) om je signaal uit te breiden. Op onze website vind je meer informatie over onze WiFi versterkers

Het voordeel van de SuperWifi punten is dat je de tweede versterker draadloos kunt aansluiten. De Experia WiFi's sluit je daarentegen bekabeld aan. 

Hij werkt prima met de experia box maar hij ondersteund geen dhcp ip binding voor linux.

Die goedkopen dhcp kasjes hebben moeiten met de hostname te verkrijgen van een linux machine en die was mandatory voor een ipbinding. 

Als je de KPN SuperWifi punten aansluiten op je experia box neem ik aan dat die zijn eigen wifi opbouwd met eigen dhcp klopt dat?

Reputatie 7
Badge +24

Een normale wifi extender heeft helemaal geen dhcp server of wat dan ook. Dat is gewoon een dom doorgeefluik en doet als het goed is zelf verder helemaal niets doet met dhcp. Je apparaten krijgen gewoon een ip vanuit de Experiabox. Ook de virtuele apparaten. Daar veranderd niets aan. 

En SuperWifi's hebben ook geen eigen dhcp server. 

Wat is precies het probleem? U heeft een pc met daarop virtuele machines? En die krijgen geen ip? Werkt het wel als u rechtstreeks met de Experiabox verbindt?

Nee dat dacht ik ook. 

Maar dat ding van de media markt. Ik had het nog uitdrukkelijk gevraagd. Deed het wel.

Eigen wifi netwerk eigen subnet eigen dhcp.

De dhcp van de experia box werkt. Na wat gerommel wat door een virtuele switch kwam

Ps hoe haal je een antwoord weer weg?

Reputatie 7
Badge +24

Ps hoe haal je een antwoord weer weg?

Niet. Binnen een uur kun je een reactie nog wijzigen met de 3 puntjes aan rechterkant. 

Ik bedoel het beste antwoord wat boven aan stond. Ik deed een misklik en blijkbaar is dat onheroepelijk

Reputatie 7
Badge +24

Ok, dat weet ik nie...

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @BramDiederik. Klopt. Zodra je een antwoord hebt gemarkeerd, kunnen alleen Moderators het “beste antwoord” weer verwijderen. Dit heb ik zojuist gedaan. Is je vraag nu, met de aanvullende informatie die @Nick83 geeft, beantwoord? Kun je anders aangeven wat de reden is dat je je netwerk met een versterker wilt uitbreiden? Dan kan ik iets gerichter advies geven.

Op twee hoog is de wifi zeer slecht. Vpn van de laptop valt soms uit. Telefoon springt over naar 4g

Reputatie 7
Badge +24

Op twee hoog is de wifi zeer slecht. Vpn van de laptop valt soms uit. Telefoon springt over naar 4g

Kabel leggen dan.

Wil mijn vader niet. Ik zit tijdelijk bij mijn ouders in plaats van 3 hoog achter zonder balkon. Ik heb vroeger van af 1 hoog (daar was kwam voor dat adsl2 er was en de een oude telefoon bekabeling de paracitere capaciteiten trok de adsl binnen) kabels getrokken naar de rest van het huis. 

Vanaf het kastje nu naar 1 hoog is een stuk lastiger. Vanaf kastje wifi naar 1 hoog rest kabel is wel een mogelijkheid.

 

Reputatie 7
Badge +24

...daar was kwam voor dat adsl2 er was en de een oude telefoon bekabeling de paracitere capaciteiten trok de adsl binnen...

Vertaling? :flushed:

Het signaal kwam niet meer aan

Reputatie 7
Badge +24

Het alternatief is een draadloze verbindingsset van 80 euro. Wat misschien niet werkt. Je kunt hem binnen 14 dagen kostenloos retour sturen. 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/

En daar een wifi accespoint / versterker aan koppelen boven.

Kan een oplossing zijn.

Reputatie 6
Badge +9

Ik zie dat @Nick83 je al prima suggesties geeft. Als het puur gaat om het uitbreiden van het WiFi-signaal, dan zou je SuperWifi punten kunnen aanschaffen. Het eerste punt sluit je bekabeld aan op de Experia Box en het tweede punt kun je dan op de tweede verdieping plaatsen waar het signaal te wensen overlaat. Het voordeel van de SuperWifi punten is dat je alleen het eerste punt bekabeld dient aan te sluiten. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @BramDiederik. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Kun je verder met de informatie die je nu hebt? :slight_smile: Als je andere vragen hebt, stel die dan gerust. 

Ik heb eergister superwifi besteld en aangesloten. Op twee hoog zegt die dat de verbinding goed is maar valt soms uit. Op 1 hoog werkt die wel stabiel. En is de verbinding op 2 hoog acceptabel

Reputatie 6
Badge +9

Ik heb eergister superwifi besteld en aangesloten. Op twee hoog zegt die dat de verbinding goed is maar valt soms uit. Op 1 hoog werkt die wel stabiel. En is de verbinding op 2 hoog acceptabel


Goed om te lezen dat de verbinding nu op de eerste verdieping stabiel is. Op de tweede verdieping valt de verbinding nog wel weg, geef je aan. Is dat op alle apparaten aan de orde? En hoe vaak valt de verbinding weg? Heb je daarnaast ook al getest of het verplaatsen van het SuperWifi punt verschil maakt? ​​​​​​

Na een kwartier. Was de wifi extender boven de kluts kwijt en begon groen te knipperen.

Nieuw probleem de wifi bij mijn vader 1 hoog valt soms uit. Knokken tussen de vebinding van beneden en 1 hoog?

Reputatie 6
Badge +9

Dat is wel balen, @BramDiederik. Zou je de vragen die ik eerder stelde kunnen beantwoorden? En de WiFi-verbinding is wel stabiel op de begane grond? Heb je dit topic met oplossingen voor trage en wegvallende WiFi al doorlopen? Zou je ten slotte je profiel aan kunnen vullen met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. 

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @BramDiederik. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ga er daarom van uit dat je de stappen hebt doorlopen en je verbetering merkt. Als je nog andere vragen hebt, stel die dan gerust.

De verbinding is stabiel. De stroring van mijn vader trad op binnen zijn citix omgeving. (Zucht)

Reageer