Beantwoord

Goedendag , Ik had een experiabox V10a en heb inmiddels een V12 gekregen. En heb met beide een probleem met Port Forwarding:

  • 10 May 2021
  • 37 reacties
  • 971 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

37 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Problemen omstaan dan pas als je andere apparaten binnen het thuisnetwerk wilt kunnen benaderen.

Dat is nu net precies waar je VPN voor inzet ? !

Reputatie 7

Problemen omstaan dan pas als je andere apparaten binnen het thuisnetwerk wilt kunnen benaderen.

Dat is nu net precies waar je VPN voor inzet ? !

Nou nee, dat hoeft helemaal niet bij een VPN naar een NAS. Die VPN zou wel eens bedoeld kunnen zijn om beveiligd bestanden uit te wisselen met de NAS.

Zelf gebruiken wij OpenVPN op onze Synology NAS voor twee doelen.

1) Bestanden uitwisselen met de NAS zelf.

2) Buiten de EU televisie kijken via de iTV app van KPN.

Problemen omstaan dan pas als je andere apparaten binnen het thuisnetwerk wilt kunnen benaderen.

Dat is nu net precies waar je VPN voor inzet ? !

Beste wjb,

 

Dat snap ik en daarom wil ik ook mijn synology via wan kunnen verbinden.

Maar vpn is ook veilig binnen een kan netwerk! 

 

Problemen omstaan dan pas als je andere apparaten binnen het thuisnetwerk wilt kunnen benaderen.

Dat is nu net precies waar je VPN voor inzet ? !

Nou nee, dat hoeft helemaal niet bij een VPN naar een NAS. Die VPN zou wel eens bedoeld kunnen om beveiligd bestanden uit te wisselen met de NAS.

Jij snapt hem 👍

Zowel lan als wan.

Maar mijn eerste instantie is om veilig in te loggen via een remote werkplek! 

Reputatie 7

Problemen omstaan dan pas als je andere apparaten binnen het thuisnetwerk wilt kunnen benaderen.

Dat is nu net precies waar je VPN voor inzet ? !

Beste wjb,

 

Dat snap ik en daarom wil ik ook mijn synology via wan kunnen verbinden.

Maar vpn is ook veilig binnen een kan netwerk! 

Ik neem aan dat je "Beste @Babylonia" bedoelt. :wink:

Problemen omstaan dan pas als je andere apparaten binnen het thuisnetwerk wilt kunnen benaderen.

Dat is nu net precies waar je VPN voor inzet ? !

Beste wjb,

 

Dat snap ik en daarom wil ik ook mijn synology via wan kunnen verbinden.

Maar vpn is ook veilig binnen een kan netwerk! 

Ik neem aan dat je "Beste @Babylonia" bedoelt. :wink:

Ik ben het ff kwijt 😂

Lokaal werkt alles zeg je?

Dus als je 192.168.2.60 als ipadres instelt op je VPN verbinding op je computer dan kun je daadwerkelijk een VPN verbinding maken naar je NAS en zie je “Verbonden” staan, zoniet dan moet je dat eerst oplossen en heeft het niks met je Experiabox te maken.

Als dat wel het geval is en je dus op lokaal ip kan verbinden dan adviseer ik je om de poorten uit de forwarding te halen, de router herstarten, de poorten in de forwarding zetten, testen, als dat nog niet lukt dan de router weer herstarten en testen. Het zou gewoon moeten werken want ik heb het zowel op een V10 als op een V12 werkend gekregen en daar is verder geen rocket science voor nodig (QNAP NAS ook op basis van L2TP/IPSEC)

 

Lokaal werkt alles zeg je?

Dus als je 192.168.2.60 als ipadres instelt op je VPN verbinding op je computer dan kun je daadwerkelijk een VPN verbinding maken naar je NAS en zie je “Verbonden” staan?

Als dat het geval is adviseer ik je om de poorten uit de forwardingen te halen, de router herstarten, de poorten in de forwarding zetten, testen, als dat nog niet lukt dan de router weer herstarten en testen. Het zou gewoon moeten werken want ik heb het zowel op een V10 als op een V12 werkend gekregen en daar is verder geen rocket science voor nodig….

 

Dankjewel Patrick,

Ik ga het morgen proberen en hou je op de hoogte 👍👍

Lokaal werkt alles zeg je?

Dus als je 192.168.2.60 als ipadres instelt op je VPN verbinding op je computer dan kun je daadwerkelijk een VPN verbinding maken naar je NAS en zie je “Verbonden” staan?

Als dat het geval is adviseer ik je om de poorten uit de forwardingen te halen, de router herstarten, de poorten in de forwarding zetten, testen, als dat nog niet lukt dan de router weer herstarten en testen. Het zou gewoon moeten werken want ik heb het zowel op een V10 als op een V12 werkend gekregen en daar is verder geen rocket science voor nodig….

 

Dankjewel Patrick,

Ik ga het morgen proberen en hou je op de hoogte 👍👍

Beste Patrick,

Ik heb het in jou volgorde gedaan maar geen resultaat.

Het is wel zo, dat als ik via open vpn een verbinding maak naar mij wan adres via mijn laptop die op het zelfde lan netwerk zit ik wel een werkende verbinding krijg.

Heb toen de Port Forwarding naar UDP 1194 weg gehaald en kon daarna geen verbinding maken met mijn synology vpn server via het wan adres.

Toen Port Forwarding weer op udp 1194 naar de 192.168.2.60 gezet en je raad het nooit????

toen kon ik wel weer verbinding maken via het wan IP adres.

schiet mij maar lek :-(

 

Goedendag ,

Ik had een experiabox V10a en heb inmiddels een V12 gekregen.

En had met beide een probleem met Port Forwarding:

Ik heb een synology Nas waarbij ik vpn (L2TP/IPSec) heb ingesteld, locaal (lan) werkt alles maar als ik de poorten 500, 1701, en 4500 (UDP) open zet naar het lokale ip adres 192.168.2.60 (Synology NAS) dan krijg ik via een ander locatie geen verbinding ook niet via mijn telefoon (hotspot) lukt het niet.

zie instelling V12:

 

Dankzij de simpele oplossing van Patrick_1337 werkt het !!!

wel een paar keer router moeten rebooten maar ok, het werkt !

Lokaal werkt alles zeg je?

Dus als je 192.168.2.60 als ipadres instelt op je VPN verbinding op je computer dan kun je daadwerkelijk een VPN verbinding maken naar je NAS en zie je “Verbonden” staan?

Als dat het geval is adviseer ik je om de poorten uit de forwardingen te halen, de router herstarten, de poorten in de forwarding zetten, testen, als dat nog niet lukt dan de router weer herstarten en testen. Het zou gewoon moeten werken want ik heb het zowel op een V10 als op een V12 werkend gekregen en daar is verder geen rocket science voor nodig….

 

Dankjewel Patrick,

Ik ga het morgen proberen en hou je op de hoogte 👍👍

Beste Patrick,

Ik heb het in jou volgorde gedaan maar geen resultaat.

Het is wel zo, dat als ik via open vpn een verbinding maak naar mij wan adres via mijn laptop die op het zelfde lan netwerk zit ik wel een werkende verbinding krijg.

Heb toen de Port Forwarding naar UDP 1194 weg gehaald en kon daarna geen verbinding maken met mijn synology vpn server via het wan adres.

Toen Port Forwarding weer op udp 1194 naar de 192.168.2.60 gezet en je raad het nooit????

toen kon ik wel weer verbinding maken via het wan IP adres.

schiet mij maar lek :-(

 

Na en paar keer rebooten werkt het toch .

Thanks man!

 

 

Beste Patrick,

Ik heb het in jou volgorde gedaan maar geen resultaat.

Het is wel zo, dat als ik via open vpn een verbinding maak naar mij wan adres via mijn laptop die op het zelfde lan netwerk zit ik wel een werkende verbinding krijg.

Heb toen de Port Forwarding naar UDP 1194 weg gehaald en kon daarna geen verbinding maken met mijn synology vpn server via het wan adres.

Toen Port Forwarding weer op udp 1194 naar de 192.168.2.60 gezet en je raad het nooit????

toen kon ik wel weer verbinding maken via het wan IP adres.

schiet mij maar lek :-(

 

Na en paar keer rebooten werkt het toch .

Thanks man!