Beantwoord

Google hub krijgt opeens geen wifi verbinding + verbinding met Experia Box niet mogelijk

  • 10 February 2023
  • 2 reacties
  • 37 keer bekeken

Goedemorgen, 

Ik heb sinds 2 jaar 3x een google hub assistent. Nooit problemen mee gehad. Nu opeens van de een op de andere dag krijg 1 hub geen wifi verbinding meer met de modem. Dacht dat dit aan de hub lag - dus retour gezonden en een nieuwe gekregen. Óok deze nieuwe hub krijgt géén wifi verbinding. 

1 dag later krijg ik dezelfde melding op de hub in de kelder - met geen mogelijkheid verbinding te krijgen. Ook niet na factory reset. 

 

Geprobeerd in te loggen op het modem (V12). Kom bij het beginscherm maar vanaf de laptop werkt het wachtwoord niet. Vanaf de telefoon werkt het wachtwoord wél (raar...). Kan de instellingen niet goed lezen vanaf de telefoon. Modem is dus wel benaderbaar vanaf de telefoon maar niet vanaf de laptop. Opnieuw opstarten en zelfs harde reset van het modem werkt niet. 

Iemand een idee wat hier aan de kan zijn? Of wellicht ervaring mee? 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 14 February 2023, 14:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Update: gastnetwerk ingesteld en hier op gekoppeld. Dit werkt . Klopt natuurlijk niet - maar het werkt nu wel. 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Emile123456755, welkom op ons forum! Als ik het goed lees ondersteunt de google Hub geen Wifi6, op de box12 staat dit standaard aan sinds een paar updates. Je kunt er voor kiezen dit uit te schakelen of zoals je nu doet het gastwifi te gebruiken.

RbXX heeft hier een handige handleiding over geschreven destijds:

  

De KPN Box staat standaard op WiFi 6 (802.11ax). Dit is de nieuwste versie van WiFi.

Oudere Intel-chips kunnen hier niet/slecht mee omgaan. Mogelijk heeft jouw laptop daar last van.

Zet daarom in de Box 12 de Wireless Mode op 802.11b+g+n (2.4GHz)  en 802.11a+n+ac (5GHz).

Inloggen gaat via https://mijnmodem.kpn met het admin password op het etiket achterop het modem. Kijk voor meer info over de KPN Box 12 in de Online handleiding KPN Box 12

De andere oplossing voor dit probleem is mogelijk de driver van je laptop handmatig te updaten via de Intel website.

Ga hiervoor na het inloggen naar WiFi  → Advanced