Beantwoord

Haperend gamen en ping uitschieters op WiFi

  • 25 February 2022
  • 2 reacties
  • 253 keer bekeken

Goededag.

 

Ik weet dat op gamen eigenlijk op een LAN kabel hoort, maar ik speel hetzelfde spel al maanden via WiFi. Toen ging de game haperen.  Het ging altijd goed.

Ik zit trouwens met de PC op 1ste etage, direct boven de router. Afstand zo ~3m.

Een nieuwe dualband wifi dongle gekocht, een verbetering maar toch nog haperen.

Echter, de fiber-ethernet converter en de Experia box een harde reset geven (stekker er uit voor 10-15s) helpt wél. Dit wil ik niet telkens doen voor ik ga gamen…

 

Als ik tijdens gamen “ping 8.8.8.8 -t” in de gaten houdt, hapert de game wanneer de Time oploopt. Dit is weleens >3s:

Ping statistics for 8.8.8.8:
    Packets: Sent = 3558, Received = 3523, Lost = 35 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 4ms, Maximum = 3826ms, Average = 23ms

 

KPN tools op de website lijken alleen naar een Ookla speedtest te kijken, daar haal ik de 50Mbit wel.

Ligt dit aan de modem? Glasvezel?

 

Alvast bedankt

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 1 March 2022, 09:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @3ves, welkom op ons forum!
Een kabel is inderdaad wel echt de beste manier om een snelle stabiele verbinding te hebben. Specifiek bij het gamen kan dat een hoop uitmaken!

Mocht je toch liever wifi blijven gebruiken kan ik allereerst onze wifimanager aanraden, hiermee moet je het meeste uit je draadloze verbinding kunnen halen.
Ook hebben we hier een handig topic voor:

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!