Beantwoord

Harman Kardon speaker: internetradio instellen

  • 25 April 2022
  • 4 reacties
  • 425 keer bekeken

Heb sinds kort een Harman Kardon BDS 280, ik wilde verbinding maken met Wifi thuis netwerk voor radio. (zitten 2  kleine zwarte antennes op ontvanger ,aan achterkant)

Dit lukte niet, nu een switch gekocht, de kabel voor internet aan gesloten, op switch  en vanuit de switch kabel naar ontvanger , bij switch brand groen verbinding lampje, bij ontvanger ook, maar daarnaast oranje lampje, instellingen menu opgestart ,naar radio gegaan en auto scan radio gedaan, gebeurt niet.

Hoe moet je internet radio instellen ?

Tevens via ARC hdmi uitgang op ontvanger naar tv een HDMI kabel, hierdoor kan ik ook door ontvanger menu gaan,  de HDMI kabel heb ik om om verbinding met ontvanger te maken ,zodat ik geluid naar de boxen kan sturen , maar krijg geen tv geluid op de boxen. 

Heb een handleiding hier, deze doorgelezen, maar , wordt daar niet veel wijzer van.

Wie weet hoe je bovenstaande moet oplossen, of is er iets mies ,met de ontvanger.

Gr, Jeroen 

icon

Beste antwoord door masterblaster 25 April 2022, 17:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Zover ik uit de handleiding kan opmaken heeft dit model geen internet radio mogelijkheid, alleen FM radio. De twee antennes op de achterkant van het apparaat zijn voor Airplay en WiFi, de meegeleverde FM antenne kabel moet apart aangesloten worden.

Om het geluid van je TV via ARC te beluisteren moet je waarschijnlijk in het menu van de TV ook aangeven dat je audio output naar ARC wilt sturen in plaats van, of samen met de TV speakers

Hoi , ik heb inmiddels de switch er tussen uit gehaald en eindelijk de Wifi ,thuisnetwerk gevonden ,deze nu geselecteerd , nu moet ik de WPA2-PSK code invoeren, die heb ik op een kaartje staan, mijn vraag is, hoe selecteer je op de afstands bediening  van de Harman Kardon de letters en cijfers, om code in te voeren. (of moet dit op afstands bediening van de TV).

Het geluid van de Tv via ARC , ga ik later even naar kijken, in handleiding van TV 

 

Volgens de handleiding…

Toetsenbord-toets Druk op deze toets om een toetsenbord met 10 toetsen te openen voor het invoeren van letters en cijfers, voor bijvoorbeeld het invoeren van gegevens voor netwerkinstallatie, het zoeken van hoofdstukken op discs, enz.

Deze knop zit links onderin op de afstandsbediening zo te zien

Toetsen bord gevonden heb nu verbinding test even gedaan , krijg melding het netwerk is verbonden, maar de proxyverbinding is mislukt.

 

V tuner internet radio opgestart , maar krijg melding Invalid adress.

Ook de fm radio opgestart en met autoscan krijg geen resultaten, hoor alleen maar ruis.

Ook you tube geselecteerd, maar krijg dan ook melding Invalid adress.

 

Hoe kan je nu verbinding krijgen, om naar radio te luisteren.(en verbinding met you tube)