Beantwoord

HDMI connectie tv-ontvanger en beamer

  • 12 August 2021
  • 5 reacties
  • 347 keer bekeken

Hallo!

Als ik mijn kpn ontvanger aansluit op mijn beamer doet deze het alleen als ik de beamer op de juist hdmi zender zet, het kpn kastje aanzet en dan pas de hdmi kabel erin doe. 

Als ik wissel van kanaal op de beamer voor bijvoorbeeld ps4 en dan weer terug ga naar het kpn kanaal krijgt de beamer geen signaal tot ik de hdmi kabel er weer uit trek en terug stop..

Is er iemand bekent met dit probleem?

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic

icon

Beste antwoord door PeterG 14 August 2021, 00:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi @Tricky89, welkom.

Dat is lastig, maar ik vraag me af of dit in de TV-ontvanger, HDMI kabel of beamer zelf zit. Heb je verschillende HDMI kabels geprobeerd? en wat gebeurt er als je de TV-ontvanger op een ander beeldscherm aansluit?

Hoi @Tricky89, welkom.

Dat is lastig, maar ik vraag me af of dit in de TV-ontvanger, HDMI kabel of beamer zelf zit. Heb je verschillende HDMI kabels geprobeerd? en wat gebeurt er als je de TV-ontvanger op een ander beeldscherm aansluit?

Hoi henna, dank voor je reactie! Zowel op shape als LG tv doet deze het prima. Hdmi heb ik er 4 van geprobeerd waaronder een nieuwe 2.1 van 40 euro. Het is nu aangesloten op een nieuwe beamer die het probleem niet heeft met ps4, Nintendo switch of laptop dus ik verwacht dat het in het kpn kastje zit. Zeker nu ik hier heb gelezen dat er meerdere tv's zijn waar het kastje niet lief mee samen speelt. 

Het is maar net de vraag of de beamer HDCP ondersteunt. Dat copieerbeveiligingsprotocol hebben die andere genoemde apparaten niet en de kpn ontvanger wel. TV's ondersteunen HDCP.

KPN ontvanger en beamer is geen gelukkig huwelijk.

Reputatie 7
Badge +13

Ik ben bang dat ik je gelijk moet geven @PeterG 

Het is maar net de vraag of de beamer HDCP ondersteunt. Dat copieerbeveiligingsprotocol hebben die andere genoemde apparaten niet en de kpn ontvanger wel. TV's ondersteunen HDCP.

KPN ontvanger en beamer is geen gelukkig huwelijk.

 

 

@Tricky89

Je kunt even in de tv ontvanger de beeld instellingen vast zetten i.p.v. Automatisch

Dan zal het waarschijnlijk wel werken

Even proberen