Beantwoord

Help! DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

  • 22 September 2021
  • 8 reacties
  • 561 keer bekeken

Ik heb een soortgelijk probleem als dit en ik kom er echt niet meer uit. Ik word er bijna gek van.

 

Deze pagina is niet bereikbaar

Controleer of er een typfout is in www.nouvatan-spraytan.nl.

 

  • Als de spelling juist is, probeert u Windows Netwerkcontrole uit te voeren.

DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN

 

De netwerkcontrole zegt dit:

De domeinnaamserver is mogelijk niet beschikbaar. De hostnaam nouvatan-spraytan.nl kan niet worden gevonden via DNS. Neem contact op met uw netwerkbeheerder of uw internetprovider. Mogelijk zijn er problemen met de DNS-server.

 

Krijg deze foutmelding.

Wat kan ik doen om dit op te lossen?

 

Hieronder een link naar hetzelfde probleem, maar ik kom er gewoon echt niet meer uit.

 

 

icon

Beste antwoord door Bart_2020 22 September 2021, 14:32

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 6
Badge +9

Hallo @Jitske Hoff 

De server Nouvatan-spraytan.nl is DOWN

(It is not just you. The server is not responding)

Probeer het later nog eens.

Groet Bart

Reputatie 7
Badge +18

Moet dan alleen via KPN zijn want hier opent hij wel.

Dat is inderdaad het gekke…. anderen zien hem wel...alleen ik zelf niet. De server kan niet down zijn, want ik heb meerdere sites op die server, die voor mij wel bereikbaar zijn.

Reputatie 7
Badge +11

Moet dan alleen via KPN zijn want hier opent hij wel.

Hier opent ie ook niet. Mijn DNS wordt afgehandeld door Cloudflare in combinatie met een Pi-Hole. 

 

Kijkend naar de NXDOMAIN foutmelding lijkt het erop dat de domeinnaam niet gevonden wordt door DNS-servers. Het IP-adres wat bij de webhost hoort is te bereiken en als ik het domein handmatig in mijn hosts-file toevoeg dan werkt de website wel. Als ik mijn DNS omzet naar Quad9 werkt het ook.

 

Lijkt erop dat dit een issue is wat niet aan KPN ligt maar ergens anders.

Reputatie 7

Blijkbaar is het domein wel vastgelegd in de DNS server van Ziggo maar niet in die van KPN en bijvoorbeeld Cloudflare.

Ziggo:

 

KPN:

 

Cloudflare:

 

Reputatie 5
Badge +5

DNSSEC probleem. De ingegeven websitenaam moet vertaald worden naar een IP adres. KPN heeft een beveiligd systeem om te voorkomen dat een hacker omleidt naar een verkeerd adres. Beste om de eigenaar van de website of zijn provider te contacteren, daar is iets mis met de configuratie.

 

dig @1.1.1.1  +short www.nouvatan-spraytan.nl

Geen antwoord

Zonder  beveiliging:

dig @1.1.1.1 +cdflag  +short www.nouvatan-spraytan.nl
91.220.37.176

Wel antwoord

Reputatie 5
Badge +5

Merkwaardig, 9 dagen geleden en nog onbereikbaar. DNSSEC mag dan extra beveiliging zijn, maar een foute configuratie op de nameserver kan er voor zorgen dat je site voor een gedeelte van de internetgebruikers van de aardbodem verdwijnt zonder correcte foutmelding. Zonder dat je het zelf in de gaten hebt als je eigen provider geen DNSSEC aan heeft staan….  Hoe zit het met e-mail als een mailserver onderweg ook  DNSSEC controle aan heeft staan?

 

 

Reputatie 6
Badge +9

  Hoe zit het met e-mail als een mailserver onderweg ook  DNSSEC controle aan heeft staan?

 

 

Ik verwacht een NDR.

 

Nu al 20 dagen als je veilig bezig bent, geen beeld. Gebruik je een oude DNS server wel beeld.

In het DNS record ontbreekt een dnskey.

(

DS=48807/SHA-256 is published, but a corresponding DNSKEY is not.

No DNSKEY records found

ns1.knothhosting08.nl is authoritative for www.nouvatan-spraytan.nl

www.nouvatan-spraytan.nl A RR has value 91.220.37.176

No RRSIGs found

 

Responsible organisation: Knoth Webmedia & Hosting

Responsible organisation: Serverius Holding B.V.

)

Groet Bart