Vraag

Heos Denon verliest verbinding sinds installatie Superwifi Punten

  • 5 September 2021
  • 9 reacties
  • 433 keer bekeken

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds het installeren van superwifi. Voorheen werkte alles prima op mijn Experia V10, maar met superwifi valt mijn Heos geluidsinstallatie weg. Volgens Denon zou Heos op zowel 2,4 GhZ als 5,0 GhZ moeten werken. Verbinden werkt wel, maar naar enkele minuten valt het weer weg. Volgens de Heos app is er een stabiele verbinding met mijn netwerk.

Is er een mogelijkheid om te forceren dat alles op 5 GhZ werkt? Ik heb zo’n vermoeden dat er een probleem zit in de frequentie band.. Meerdere resets al gedaan.

*admin: afgesplitst


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik heb exact hetzelfde probleem sinds het installeren van superwifi. Voorheen werkte alles prima op mijn Experia V10, maar met superwifi valt mijn Heos geluidsinstallatie weg. Volgens Denon zou Heos op zowel 2,4 GhZ als 5,0 GhZ moeten werken. Verbinden werkt wel, maar naar enkele minuten valt het weer weg. Volgens de Heos app is er een stabiele verbinding met mijn netwerk.

Is er een mogelijkheid om te forceren dat alles op 5 GhZ werkt? Ik heb zo’n vermoeden dat er een probleem zit in de frequentie band.

Admin: Reactie afgesplitst en naar je eigen topic verplaatst

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Gijs322, welkom op ons forum!

Gek dat jouw Heos geluidsinstallatie de laatste tijd de verbinding verliest, dat is sinds het installeren van SuperWiFi lees ik. Hoe gaat het met de wifi verbinding van je andere apparaten thuis? Ik raad je aan om onze Wifi Manager eens te doorlopen. Dit is een handige servicetool die de wifi verbinding voor je nakijkt en optimaliseert. Ik ben benieuwd wat daar de uitkomst van is, want er komt altijd een resultaat uit. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar hoe het daarna met de verbinding gaat. Daarnaast vind je op ons forum ook alles over installatie en gebruik van SuperWifi!

Gek vind ik het nog geeneens, de bandsteering die de programmeurs in de mesh stoppen werkt veel rand apparatuur tegen, ik werk met Fritz boxen waar die ellende niet inzit en ik gewoon 2.4 en de 5 band een andere naam heb gegeven, geen enkele WiFi probleem.

Ik heb de Wifi manager doorlopen, maar het probleem blijft..

Reputatie 7
Badge +19

@Gijs322 Sorry, mijn reactie is later dan mijn bedoeling was!

Jammer dat de Wifi Manager geen verschil maakt. Ik weet niet waar 't mis gaat met je Heos apparatuur. Maar - we hebben verschillende behulpzame forumgebruikers met veel kennis hier. Mogelijk komt er nog iemand langs je topic die met je mee kan denken. Daarbij is het handig dat je zo veel mogelijk informatie deelt. Denk aan foutmeldingen (indien van toepassing), alle handelingen die je zelf al geprobeerd hebt, een schets van hoe je je netwerk thuis ingericht hebt en alles aangesloten is, enzovoorts. Zo wordt het makkelijker voor anderen om je te helpen.

@Gijs322 Ik gebruik zelf geen KPN apparatuur, maar wat ik heb gemerkt met mijn HEOS setup is dat deze zeer slecht overweg kan met veranderende IP adressen. Vandaar dat ik in mijn DHCP server (voor jou de Experia Box) al mijn HEOS apparaten een vast IP adres heb toebedeeld. Jouw situatie is net iets anders, maar wellicht dat dit voor jou toch ook verbetering geeft.

Verbinden werkt wel, maar naar enkele minuten valt het weer weg. Volgens de Heos app is er een stabiele verbinding met mijn netwerk.

Wacht effe, dit snap ik niet helemaal. “Het” is weggevallen, maar volgens de Heos app is er verbinding. Blijkbaar is de verbinding dus niet weggevallen. Maar wat dan wel?

@Gijs322 Ik gebruik zelf geen KPN apparatuur, maar wat ik heb gemerkt met mijn HEOS setup is dat deze zeer slecht overweg kan met veranderende IP adressen. Vandaar dat ik in mijn DHCP server (voor jou de Experia Box) al mijn HEOS apparaten een vast IP adres heb toebedeeld. Jouw situatie is net iets anders, maar wellicht dat dit voor jou toch ook verbetering geeft.

Dat wil ik wel proberen! Kan het echter niet vinden in de instellingen voor de router.. iemand ervaring mee?

Verbinden werkt wel, maar naar enkele minuten valt het weer weg. Volgens de Heos app is er een stabiele verbinding met mijn netwerk.

Wacht effe, dit snap ik niet helemaal. “Het” is weggevallen, maar volgens de Heos app is er verbinding. Blijkbaar is de verbinding dus niet weggevallen. Maar wat dan wel?

Als ik de set opnieuw verbind is alles in orde en geeft de app een stabiele verbinding aan. Paar minuten later valt de verbinding weg totdat ik de hele set weer opnieuw connect..