Beantwoord

Het lukt niet om mijn WiFi HomeWizard EnergySocket te installeren

  • 7 March 2023
  • 10 reacties
  • 442 keer bekeken

Lukt niet de WiFi HomeWizard EnergySocket met mijn Samsung A9 (Andr. vers.9) te installeren. Krijg steeds de melding “Internet misschien niet beschikbaar”.  Heb een eerder geïnstalleerde HomeWizard Watermeter (goed functionerend) verwijderd en opnieuw proberen te installeren wat niet meer lukt i.vm. de eerder genoemde melding.  Ik heb een Experia Box V10 modem met  SuperWifi 1x bedraad en 1x draadloos. Ik ben op zoek naar een oplossing.

 

Quote: 

 Wellicht hebben jullie dan ook wat aan dit artikel op de kennisbank: 

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-of-5-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855

 

icon

Beste antwoord door njzwvrnk 8 March 2023, 11:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Krijg steeds de melding “Internet misschien niet beschikbaar”.  

Dat klopt. Dat is geen probleem, dat hoort gewoon. Op dat moment is uw smartfoon rechstreeks verbonden met de EnergySocket. Dus niet in de stress raken, maar gewoon netjes de handleiding volgen.

Bedankt. Het probleem is echter dat ik niet verder kom. De koppelmodus van de Energysocket blijft actief. Het netwerk EnergysocketSetup geeft vervolgens de status “Klaar om te verbinden wanneer de netwerkkwaliteit verbetert” en even later “Internet niet beschikbaar”. Had ik overigens eerder moeten vermelden. Het apparaat wordt hierdoor ook niet opgenomen in de lijst “Netwerkuitzonderingen”  op de mobiel onder Wifi-verbindingen.  Ik kan normaal internetten, mailen etc. (Wifi).

Installatie gelukt. Uiteindelijk opende de lijst van netwerkverbindingen zich in de Homewizard-app.

Ik krijg na in gebruikname van kpn modem v12 bij de homewizzard socket continye, verificatie fout. Krijd de socket niet verbonden. ??

Reputatie 7
Badge +13

Hoi Rene is het nog gelukt? Anders kun je altijd nog even op de site van de fabrikant kijken voor meer info.

Helaas nog niet. Geldt alleen voor de socket, p1 meter ging wel ok.vroeg me af het te maken met ssid die voor2.4 en 5 identiek is bij het v12 modem. Bij mijn vorige modem werkte het wel allemaal. Zelde socket zelfde telefoon.

 

Helaas nog niet. Geldt alleen voor de socket, p1 meter ging wel ok.vroeg me af het te maken met ssid die voor2.4 en 5 identiek is bij het v12 modem. Bij mijn vorige modem werkte het wel allemaal. Zelde socket zelfde telefoon.

 

Veel van de smart home apparaten werken alleen op het 2.4 ghz netwerk. Als je telefoontoestel zelf kiest staat die misschien wel op de 5ghz rang. Wellicht een extra wifinetwerk aanmaken voor de smart home apparaten en vast zetten op 2.4 ghz.

Heb al een wifi extra 2.4Ghz maar als ik de hoofd wifi uirzet dan zie ik ook de extra 2.4ghz niet meer (modem)

Hoe zet ik 2.4ghz vast?

Heb al een wifi extra 2.4Ghz maar als ik de hoofd wifi uirzet dan zie ik ook de extra 2.4ghz niet meer (modem)

Hoe zet ik 2.4ghz vast?

 

Als je de 2.4 een andere naam (ssid) geeft. Hiermee verbinden met je telefoon en dan de home wizard installeren. 

Reputatie 7
Badge +13

Wellicht hebben jullie dan ook wat aan dit artikel op de kennisbank: