Beantwoord

Hikvision intercom werkt niet via wifi KPN

  • 18 October 2021
  • 16 reacties
  • 328 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds een aantal weken heb ik een Hikvision intercom met app op mobiel. Als de intercom is verbonden met mijn KPN wifi kan ik niet op de camera in de app kijken. 
Als de intercom met de wifi van de buurman (ziggo) is verbonden kan ik wel op de camera in de app kijken. 
Kan iemand vertellen wat er mis gaat of dat ik iets moet aanpassen? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door wjb 20 October 2021, 16:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Ben je dan misschien zelf ook verbonden met de Ziggo wifi van de buurman?

Met welke ssid naam ben je nu verbonden? Iets wat begint met: h368.., h369a.., VRV.., KPN..

Reputatie 1

Ben je dan misschien zelf ook verbonden met de Ziggo wifi van de buurman?

Met welke ssid naam ben je nu verbonden? Iets wat begint met: h368.., h369a.., VRV.., KPN..

Nee mijn mobiel is verbonden met mijn eigen KPN wifi. En met andere apps heb ik ook helemaal geen problemen met het internet. Gaat alleen om de intercom 🤷🏻‍♀️

Reputatie 1

Ik heb KPN Box 12. Weet niet of jullie vaker gehoord hebben dat dit niet lukt om de camera van Hikvision werkend te krijgen?

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Nabben, zelf kan ik je niet echt tips geven wat je intercom betreft, maar het forum is een prima plek om zo'n vraagstuk neer te leggen. We hebben hier verschillende forumgebruikers met veel kennis, mogelijk komt er iemand langs je topic die je verder kan helpen 🙂 Het kan daarnaast ook een idee zijn om contact op te nemen met de fabrikant van je intercom, misschien hebben zij ook informatie of tips voor je. 

Reputatie 7
Badge +22

@Nabben is jou intercom met hetzelfde WiFi verbinding verbonden als jou telefoon? 🤔

Reputatie 7

Klopt het dat die Hikvision intercom gebruik maakt van SIP?

Reputatie 1

@Nabben is jou intercom met hetzelfde WiFi verbinding verbonden als jou telefoon? 🤔

Op dit moment niet. Maar als de intercom en mijn mobiel allebei op KPN aangesloten zijn doet ie t ook niet. 
 

Nu is mijn mobiel met KPN verbonden en de intercom met Ziggo en dan doet ie t wel. 

Reputatie 1

Klopt het dat die Hikvision intercom gebruik maakt van SIP?

Ik heb geen idee.. zou ik op moeten zoeken. 

Reputatie 7

Klopt het dat die Hikvision intercom gebruik maakt van SIP?

Ik heb geen idee.. zou ik op moeten zoeken. 

Als ik de.documentatie van die Hikvision intercom lees dan lees ik dat iets over een SIP server. Dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn.

Heb je vaste telefoon van KPN?

Zo nee, zet SIP eens uit op jouw V12.

Reputatie 1

Klopt het dat die Hikvision intercom gebruik maakt van SIP?

Ik heb geen idee.. zou ik op moeten zoeken. 

Als ik de.documentatie van die Hikvision intercom lees dan lees ik dat iets over een SIP server. Dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn.

Heb je vaste telefoon van KPN?

Zo nee, zet SIP eens uit op jouw V12.

Ik heb geen vaste telefoon. 
oké, misschien een stomme vraag maar hoe doe ik dat? :-)

Reputatie 7

Klopt het dat die Hikvision intercom gebruik maakt van SIP?

Ik heb geen idee.. zou ik op moeten zoeken. 

Als ik de.documentatie van die Hikvision intercom lees dan lees ik dat iets over een SIP server. Dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn.

Heb je vaste telefoon van KPN?

Zo nee, zet SIP eens uit op jouw V12.

Ik heb geen vaste telefoon. 
oké, misschien een stomme vraag maar hoe doe ik dat? :-)

Kan je inloggen op https://mijnmodem.kpn?

Daar zou ergens een scherm moeten zijn om de SIP aan of uit te zetten.

Reputatie 1

Klopt het dat die Hikvision intercom gebruik maakt van SIP?

Ik heb geen idee.. zou ik op moeten zoeken. 

Als ik de.documentatie van die Hikvision intercom lees dan lees ik dat iets over een SIP server. Dat zou best eens de oorzaak kunnen zijn.

Heb je vaste telefoon van KPN?

Zo nee, zet SIP eens uit op jouw V12.

Ik heb geen vaste telefoon. 
oké, misschien een stomme vraag maar hoe doe ik dat? :-)

Kan je inloggen op https://mijnmodem.kpn?

Daar zou ergens een scherm moeten zijn om de SIP aan of uit te zetten.

 

oke zou ik straks even na het werk naar moeten kijken. Zover ik weet heb ik daar nog niet ingelogd. Zal nog laten weten of dit lukt! Alvast bedankt voor de reacties :-)

 

Reputatie 1

Nou het was me gelukt om in te loggen op my modem. Daar heb ik mijn wifi wachtwoord veranderd en nu kan ik niet meer inloggen op my modem..

Geeft aan: the maximum session count has been reached. En nu? 😅

had ook nog niet de pagina gevonden waar ik SIP uit kon zetten.

Reputatie 1

Het inloggen is inmiddels weer gelukt. Zou iemand kunnen vertellen waar ik de pagina kan vinden om SIP uit te schakelen?

Reputatie 7

Het inloggen is inmiddels weer gelukt. Zou iemand kunnen vertellen waar ik de pagina kan vinden om SIP uit te schakelen?

Zie "Voice settings" in dit topic.

Reputatie 1

Het is helaas nog steeds niet gelukt. Hebben nu contact met Hikvision en het bedrijf dat de intercom heeft geïnstalleerd..