Vraag

Hoe gebruik ik mijn Sonos op een gedeelde aansluiting?

  • 27 August 2023
  • 5 reacties
  • 35 keer bekeken

Ik deel een kpn verbinding met een restaurant. Ik heb een accesspoint aangesloten met eigen toegang op het modem van het restaurant. Echter ziet Sonos dit als een geheel netwerk waardoor ik deze graag opsplits. Moet ik mijn accesspoint vervangen voor een router? Zoja welk type/merk wordt aangeraden? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @Radio kpn, welkom op ons forum. 

Wat wil je precies doen? Streamen zonder dat het restaurant je Sonos dit ziet op het netwerk? Welke accespoint heb je nu? 

Precies. Ik heb nu een ubiquiti accesspoint 

Reputatie 7
Badge +24

Dan heb je inderdaad 2 aparte netwerken nodig. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met Ubiquiti. Ik vind wel dit. En dan met de UniFi Network Application 7.0.25​. 

Heb je hier misschien iets aan? 

Reputatie 6
Badge +5

zit er toevallig een Gateway van Ubiquiti nog tussen? dan zou je jou acces point op een ander netwerk kunnen instellen dan waar het restaurant op zit.

zo niet, dan zul je inderdaad een router ter vervanging van je acces point nodig hebben. of eventueel een Ubiquiti gateway er tussen zetten.

Reputatie 5
Badge +1

Sonos is wel erg gevoelig voor dit soort constructies...