Hoe het beste Wifi in de tuin voor elkaar maken

  • 4 October 2021
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

Hallo,

ik heb een vraag over WiFi in mijn tuin, Ik heb op dit moment een KPN Experia V10 box met 3 WIFI accespoints in mijn huis staan. Dit werkt prima in ons huis. In de tuin is de WiFi echter erg slecht. Ik heb daarom een UTP kabel naar achter in de tuin laten aanleggen.

 

Een KPN Wifi Accespoint is niet weersbestendig en dus niet geschikt voor buiten. Kan ik dan een willekeurige andere (weersbestendige) WiFi versterker op aansluiten? En werkt deze dan standalone of kan ik deze versterker aan het Mesh netwerk van mijn KPN accespoints toevoegen?

Ik hoor graag van jullie.

Gr. Bas.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Ja, dat kan. Deze werkt dat gewoon op zichzelf. 

Dank voor je reactie Nick! Heb je nog een tip welke versterker voor buiten ik zou kunnen kopen?

 

@KPN: hebben jullie misschien versterkers voor buiten, zodat deze met mijn andere KPN acces points kan samenwerken?

Reputatie 7

Hoi @BasWil, welkom op het forum. Wij hebben geen Wifi versterkers voor buiten, maar je kunt zoals Nick al noemde ook andere apparatuur daarvoor gebruiken. Ik weet niet hoe jouw tuin eruit ziet, soms kan je ook een deel van de tuin, of een terras dat aan het huis vast zit, van Wifi voorzien door een versterker in huis bij de muur of het raam te plaatsen. Dat kan het mogelijk makkelijker maken :slight_smile: