Beantwoord

Hoe installeer ik mijn universele bediening op Sagemcom DIW7022?

  • 1 February 2023
  • 31 reacties
  • 4341 keer bekeken

Hallo,

Sinds vandaag heb ik een nieuwe kpn box van Sagemcom DIW7022. Nu probeer ik met me samsung afstandsbediening in te stellen dat je de kanalen kan wijzigen, maar dit wil niet lukken. De tv geeft aan om het modelnummer te zoeken, maar die staat ook niet in de lijst. Zijn er meerdere bekend met dit probleem, die kunnen helpen?

Groet, Dave

icon

Beste antwoord door PeterG 1 February 2023, 22:11

Bekijk origineel

31 reacties

Het werkt alleen via HDMI CEC (bij Samsung heet dat Anynet+).

Dus heel anders dan met de andere boxen van kpn.

Maar eigenlijk heb je met die 7022 juist voldoende aan alleen de kpn afstandsbediening. Want alle apps die je in je Samsung hebt kun je ook daarin zetten. En gebruiken. Ik heb niet het gevoel dat ik bediening mis sinds ik de 7022 i.c.m. zijn eigen afstandsbediening op de Samsung gebruik.😀

Overigens werkt het hier ook niet met HDMI CEC met de Samsung. Wel met de Sony uit 2017 en de Philips uit 2013….

 

Oke dat is jammer. Het is ook voornamelijk voor me vrouw en schoonmoeder. Die konden dan gelijk dat Kpn logo zie staan en nu moeten ze eerst naar uitvoer en het hdmi kanaal selecteren.

Bedankt voor je snelle reactie.

(...) en nu moeten ze eerst naar uitvoer en het hdmi kanaal selecteren.

Euh, de tv blijft toch gewoon op het hdmi kanaal staan, @Daveholie ? Waar je hem op uit zet gaat ie ook weer op aan. TV hoef je alleen maar aan en uit te zetten.

Niet met kleine kinderen😅 en ik doe ook wel is playstationen.

Okee. Na gebruik Play station weer netjes 😀😉 terug zetten op de hdmi ingang met de ontvanger. 

En. Mijn boven buren van 86 en 80 moeten ook steeds weer hdmi inschakelen. Hun tv gaat steeds aan op de ingebouwde tuner die natuurlijk niet werkt. 

Ook mijn moeder van 84 lukt het wisselen van hdmi. 

Ja het zal ook wel goed komen, maar het was meer n gemak. Ieder geval bedankt

CEC werkt niet of slecht als je je aparaten achter een receiver hebt hangen dus ik zou ook wel graag willen weten of je een universele afstandsbediening (die bluetooth spreekt!! IR gaat zo out of the box niet werken al ben ik wel benieuwt of dat wellicht met een IR usb stick wellicht is op te lossen) kunt koppelen aan de DIW7022. Als dat zo is ga ik m’n huidige Harmony Remote wel keer vervangen (ook al kosten vervangende modellen richting de 300 euro) Ik vind het echt van de zotte om terug te moeten gaan naar het gebruik van meerdere afstandsbedieningen… als ik nu op de volume knoppen van de KPN remote druk wil hij het geluid van de TV harder zetten maar die geluidsbron is uitgeschakeld omdat het geluid via m’n receiver gaat.

Reputatie 2

Ik heb ook dit probleem. Beeldkwaliteit via de 7022 van de stream apps is slechter dan rechtstreeks op mijn Samsung. Nu moet ik plots 2 afstandsbediening gebruiken. 

wellicht kan iemand van KPN aangeven of een universele afstandsbediening die ook bluetooth kan praten wel te koppelen is aan de 7022? 

Heb CEC heel even geprobeerd maar weer snel uit moeten zetten, als ik met CEC aan naar een andere bron ging en de tv box uit zette dan ging ineens m’n tv ook uit. Ook ging ineens m’n blueray dvd speler nu automatisch aan zonder dat dat de bedoeling is. Nee CEC is zeker geen optie voor mij, niet dat er ook maar iets te doen was via CEC ook op de TV box met dat aan dus geen idee hoe dat zou moeten werken ook al zou je het aanzetten. (heel enkele knop van m’n tv remote deed maar iets)

Reputatie 2

Het werkt alleen via HDMI CEC (bij Samsung heet dat Anynet+).

Dus heel anders dan met de andere boxen van kpn.

Maar eigenlijk heb je met die 7022 juist voldoende aan alleen de kpn afstandsbediening. Want alle apps die je in je Samsung hebt kun je ook daarin zetten. En gebruiken. Ik heb niet het gevoel dat ik bediening mis sinds ik de 7022 i.c.m. zijn eigen afstandsbediening op de Samsung gebruik.😀

Overigens werkt het hier ook niet met HDMI CEC met de Samsung. Wel met de Sony uit 2017 en de Philips uit 2013….

 

De beeldkwaliteit van de stream apps op de 7022 is beduidend lager dan de apps rechtstreeks op de TV. Wat ik stom vind overigens. 

Reputatie 4
Badge +2

Bij werkt de HDMI CEC op zich wel goed. 

Echter ik krijg met geen mogelijkheid om op een Panasonic TV uit 2019, een DXW serie, het geluid in te stellen met de AB van de TV+ AB. Dus noodgedwongen steeds twee AB in gebruik. 

Zappen en instellingen kan ik omgekeerd met de Pana AB wel op de TV+ doen, maar weer geen geluid hoger of lager. 

Wat gaat er mis? 

Reputatie 7
Badge +20

Zie ook hier.

 

Hier vind je alle gebruiksaanwijzingen en installatie tips.

Wat een gedoe en kwalijke zaak. Ik zit op dit moment ook weer met 2 standsbedieningen omdat de kpn box niet herkend wordt. Het geluid doet het niet via kpn afstandsbediening en ik kan mijn soundbar er ook niet mee bedienen. Sinds gisteren de nieuwe box binnen maar ik baal echt stevig ook omdat er geen oplossing voor is.  

Ik vind de kpn afstandsbediening ook een onooglijk groot ding die erg traag reageert. 

@kpn, het zou jullie sieren als hier een oplossing voor komt met een volgende update.

Reputatie 7
Badge +20

@Ellen2404 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt.

Je kan alle streamingdiensten op de DIW7022 zetten, maar op elk apart als ik het goed heb.

Ik heb via HDMI de soundbar aangesloten en dan kan je het volume via de Afstandsbediening van de DIW7022 regelen. (je moet hem wel even met de tv koppelen).

En ik heb hier en daar gelezen dat je het beste het volume van de DIW7022 op maximaal kan zetten.

 

P.S.

Op een forum helpen vooral klanten elkaar. 😉

Dus “@kpn” en ‘jullie”? 

@joop2011 

Haha dank je wel Joop. Ik ben voor het eerst op dit forum en hoopte dat kpn meeleest.

Weer wat geleerd 🙂

En het koppelen lukt dus niet. Mijn soundbar is met de tv gekoppeld en de kpn afstandsbediening doet alles op de tv behalve het geluid. Alle instructies gevolgd maar helaas. 

 

Reputatie 7
Badge +20

@Ellen2404 

Hoe is de soundbar met de tv verbonden?

 

Met een HDMI kabel op de arc uitgang (meestal HDMI2) moet het lukken.

Eventueel moet je in je tv instellen dat het geluid via de arc uitgang loopt. 

@joop2011 

Top, dank je wel. Ik ga het proberen.

Ook ik heb sinds deze week via KPN de DIW7022. Bij de colportage van KPN aan de deur is mij beloofd dat alles gewoon hetzelfde werkt. Incl gebruik van mijn universele samsung ab. specifiek naar gevraagd. 

Samsung geeft aan dat ik KPN moet bellen om te vragen wanneer ze met een update komen. Zodat die in de lijst kan komen van settopboxen en de universele ab van Samsung kan koppelen. En anders te vragen naar een andere settopbox die wel in de lijst staat. 

KPN gebeld en die geeft aan geen oplossing voor dit probleem te geven en ze geen andere settopbox willen leveren. 

Ja je kan alles met de kpn ab bedienen. Maar: 

Ten eerste is het een onooglijk ding en veel te groot.

De kwaliteit van de streaming apps is via Samsung beter dan die van de kpn apps. Hoe dat kan geen idee, maar het scheelt echt in beeldkwaliteit. 

Samsung heeft een mooie kleine simplistische ab en KPN te groot gedrocht met veel knopen.  

Bij de colportage aan de deur specifiek gevraagd naar de werking van de universele ab van samsung. Dat was geen probleem. 

Het is natuurlijk smaak, maar de KPN Ab is niet heel erg mooi. 
Het voelt aan als het jaar 2003 nu ik weer met twee afstandbedieningen werk. Had deze problemen niet met mijn oude provider.

ik kan mn soundbar niet bedienen met de kpn ab.

Had ik al verteld dat de KPN afstandbediening lelijk is?

 

Ik verzoek KPN dan ook met klem, ook gezien meerdere forumgebruikers deze klacht hebben, (niet alleen in deze topic) eens met Samsung te praten om met een update te komen. 
zou echt een hele verbetering zijn. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +20

@DaveDopi 

Ik heb ergens gelezen dat je CEC in de DIW7022 moet aanzetten en indien nodig ook op de Samsung.

@joop2011 De CEC bij Samsung (Anynet+) staat aan, maar bij de DIW7022 krijg ik die niet gevonden. :( 

Reputatie 7
Badge +20

@joop2011 De CEC bij Samsung (Anynet+) staat aan, maar bij de DIW7022 krijg ik die niet gevonden. :( 

 

Zie hier.

Misschien kan je het hier vinden.

@joop2011 Dank voor de tip. Heb de cec gevonden. Echter werkt de Samsung AB ook niet via deze weg helaas. Hopelijk komt KPN snel met een remedie.  

Hallo, ik heb het nieuwe sagemcom kastje voor mijn tv. Voorheen was ik klant bij tmobile en daarbij stopte ik het kastje van de tv direct in mijn AV receiver. Bij het kastje van kpn is dat niet mogelijk omdat hij om de een of andere reden het signaal niet doorgeeft nu dus direct in de tv. Dan probeer ik het kastje in te stellen voor mijn Logitech universele afstandsbediening. En daarbij krijg ik hem niet toegevoegd. Hoe kan het dat dit kastje zoveel problemen geeft. Het zou toch gewoon moeten werken. Ik wil niet meerdere afstandsbedieningen gebruiken, daarom heb ik een universele waar ik 5 verschillende apparaten mee bedien. De afstandsbediening van kpn is niet in staat alles te bedienen, en dat wil ik ook niet. Is dit iets waar een oplossing voor komt?

Reputatie 7
Badge +20

@GNientker 

Wil je s.v.p. een eigen topic hiervoor maken?

Klik op “stel je vraag”

 

Als de logitech alleen via infrarood werkt, dan kan je hem niet gebruiken.

De DIW7022 werkt via Bluetooth. 

Nou, op dit moment is de beste oplossing 

gewoon het oude kastje weer terug zetten en wachten tot kpn dit gaat oplossen 👏🏻

Tis wel belachelijk dat je een nieuw kastje op de markt gooit, en dat het met de nieuwste Samsung tv niet werkt als je de Samsung ab wilt behouden.

 

En ja de ab van kpn is gewoon een lomp en groot apparaat 😂

Reageer