Vraag

Hoe kan ik alles op Ubiquiti Unifi access points laten draaien?

  • 28 June 2023
  • 5 reacties
  • 377 keer bekeken

Ik heb misschien een stomme vraag. ik heb middelmatige kennis van netwerk. ik heb laatst bij mijn ouders 2 Ubiquiti Unifi acces points geïnstalleerd zodat ze ook goede wifi hebben in de tuin. alles werkt super goed. 

 

alleen ik zit met het probleem dat ze niet kunnen streamen naar de tv omdat de tv en het kpn tv kastje bekabeld zitten. (aan de kpn modum).

hoe kan ik ervoor zorgen dat eigenlijk alles op internet van Ubiquiti komt te zitten. 

want voorbeeld:( de tv en het kastje zitten op het internet  van de modum en de alles wat met wifi is verbonden op de Unifi netwerk). en voor het streamen moet alles op het zelfde netwerk zitten anders werkt het niet.

 

ps. de wifi staat al uit de modum. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Dexter Brouwers 

 

Waar heb je die UniFi AP's op aangesloten?

Heb je er ook nog een (UniFi?) router tussen zitten of zijn de AP's op het KPN modem aangesloten.

Indien het laatste dan zitten ze al in hetzelfde netwerk en zou streaming gewoon moeten werken, tenzij je het Gastennetwerk gebruikt en/of L2 isolatie hebt aangezet.

 

@GeSp 

 

de parent acces point zit bekabeld aan de kpn router. en de 2de is draadloos verbonden met de parent router. 

 

Het Unifi netwerk heet(brouwers-wifi)

en het netwerk naam van de kpn router is standaard. 

 

dus makkelijk gezegd. de dingen die bekabeld zitten, zitten op een ander netwerk dan die dingen die via wifi zitten 

Reputatie 7
Badge +18

@Dexter Brouwers 

Als het echte AP's zijn en je hebt die (of 1 ervan) rechtstreeks aangesloten op het KPN modem dan zit het in hetzelfde netwerk, of je signaal nu over een netwerkkabel gaat of via WiFi dat maakt niet uit.

Zijn het echt alleen AP's of is die parent b.v. een Dream Router of Dream Machine, dat zijn routers met ingebouwde WiFi, welk(e) type(s) heb je precies?

De apparaten die via WiFi connectie maken krijgen die een IP adres uit de 192.168.2.x range of een andere 192.168.x.x range?

@GeSp 

 

ik heb puur alleen acces points (Ubiquiti UniFi AP-AC-LR). 

 

de apparaten die via wifi connectie maken krijgen een 192.168.2.x range. 

Reputatie 7
Badge +24

Dan zit dus alles op hetzelfde netwerk en dan zou dus casten gewoon moeten lukken. Want dat bedoelt u toch? Chromecast werkt niet?

dus makkelijk gezegd. de dingen die bekabeld zitten, zitten op een ander netwerk dan die dingen die via wifi zitten 

Dat klopt dus niet. Als alles een ip krijgt uit de 192.168.2.x range, dan is alles gewoon hetzelfde netwerk. 

U gebruikt niet toevallig het gastennetwerkfunctie op de accesspoints?

De fing app op de mobiele telefoon. Kunt u daarmee alle apparaten vinden in uw netwerk als u verbonden bent met de accesspoints?