Beantwoord

Hoe kan ik de lag tijdens gamen voorkomen?

  • 6 February 2024
  • 12 reacties
  • 217 keer bekeken

Beste community,

ik ben net een week verhuisd en mijn huurbaas heeft geen toestemming gegeven voor een glasvezel aansluiting in huis. Mijn maximale snelheid haalbaar in mijn studio is te laag om te kunnen gamen. De maximale Mb’s is rond de 50 alleen de upload is echt waardeloos.

ik ben een gamer en ik kan niet online gamen zonder dat de game lagt. Is er een manier om boven de aantal mogelijke mb’s te komen doormiddel van bepaalde producten? Ik heb mijn PlayStation al op bedraad internet liggen , maar dit helpt niet. Kan ik een draadloze router kopen die sterker is of zijn er andere manieren?

 

ik hoop snel van jullie te horen,

 

groet,

 

Mark

 

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 8 February 2024, 15:15

Bekijk origineel

12 reacties

Badge +19

Wat zegt de site van kpn over de beschikbare snelheid op jouw adres?

Mijn maximale haalbare mb’s :

56mb download

11mb upload

Badge +19

Dat is hoe dan ook het maximaal haalbare. Meer is helaas technisch niet mogelijk.  

Reputatie 5
Badge +5

Een unlimited 5G mobiel abonnement afsluiten en je telefoon als hotspot gebruiken? 

Hoeveel mb zou ik ongeveer daar uit kunnen halen?

Reputatie 5
Badge +5

Afhankelijk van een aantal factoren maar snelheden tot zo'n 600mb zijn haalbaar

Ik heb t geprobeerd net met een hotspot met 5g netwerk , het ging 3 minuten goed en daarna werd het weer beroerd . Welke factoren zijn dit waar t van af hangt?

Reputatie 5
Badge +5

Ik heb t geprobeerd net met een hotspot met 5g netwerk , het ging 3 minuten goed en daarna werd het weer beroerd . Welke factoren zijn dit waar t van af hangt?

Type telefoon, VPN/Adblockers actief, afstand tot de telefoonmast.…

Misschien is dit nog een optie?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Mark12332111, welkom op ons forum! Met 11Mbit/s upload moet je eigenlijk ook wel aardig kunnen gamen. Zoals Joep al wel noemt is deze snelheid niet echt iets aan te doen. Hoewel het misschien via 5G wel werkt is dat ook niet echt aan te raden als alternatief.
Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je playstation en experiabox verder? Een kabel zal ook een hoop verschil moeten maken ten opzichte van Wifi.

Reputatie 5
Badge +5

Hoi @Mark12332111, welkom op ons forum! Met 11Mbit/s upload moet je eigenlijk ook wel aardig kunnen gamen. Zoals Joep al wel noemt is deze snelheid niet echt iets aan te doen. Hoewel het misschien via 5G wel werkt is dat ook niet echt aan te raden als alternatief.
Wat voor netwerkapparatuur gebruik je naast je playstation en experiabox verder? Een kabel zal ook een hoop verschil moeten maken ten opzichte van Wifi.

Waarom is gamen via 5G niet aan te raden?

@Thomas van KPN 

ik gebruik nu een directe internetkabel vanaf de modem naar de PlayStation. Ik speel nu rocket league en dat is niet de meest internet slurpende game die er is, mijn ping ligt tussen de 16-50 alleen de game lagt nog steeds.

Reputatie 7
Badge +20

Dat schiet niet op natuurlijk @Mark12332111, dit zou niet aan de snelheid moeten liggen maar het kan natuurlijk zijn dat er iets met de verbinding niet helemaal lekker zit. Kun je hierover eens met ons bellen op 0800-0402? Mijn collega's kunnen dan je lijn altijd even uitlezen.

Reageer