Vraag

Hoe kan ik een tweede netwerk toevoegen aan de SuperWifi punten?

  • 28 May 2023
  • 40 reacties
  • 384 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

40 reacties

Badge +19

Ben je inmiddels wat verder gekomen @Walter T 

@Joep1965 nee, ik heb het nog niet opgelost want ik kan nergens vinden waar ik die Wéau kan resetten. 

Badge +19

Heb je dit filmpje bekeken? 

@Joep1965 , ja. Ik doe precies hetzelfde maar helaas. Wel zie ik dat zijn WiFi netwerk Weau heet. Zou dat zo zijn? Of zend de Weau een signaal uit waarmee verbonden moet worden?

Badge +19

Ik zou als ik jou was Weau bellen.  Wellicht dat ze je kunnen helpen.  We hebben uitgesloten volgens mij dat het een kpn dingetje is. Laat je nog even weten hoe het afloopt?

Reputatie 7
Badge +7

@Joep1965 , ja. Ik doe precies hetzelfde maar helaas. Wel zie ik dat zijn WiFi netwerk Weau heet. Zou dat zo zijn? Of zend de Weau een signaal uit waarmee verbonden moet worden?

Exact dat. Je telefoon moet gewoon op je extra WiFi netwerk verbonden zijn. Dan volg je de instructie uit het filmpje. En zodra je bij je WiFi netwerken die naam van je pomp ziet staan maak je daarmee een (tijdelijke) verbinding. Als dat niet automatisch goed gaat dan verbind je de telefoon op dat moment via de WiFi instellingen van je telefoon naar het pomp netwerk. In de handleiding staat meestal alleen de manier via de app als dat meteen goed gaat. Daarna worden je WiFi gegeven vanuit je telefoon naar de pomp gestuurd en kan de pomp inloggen op je extra WiFi netwerk. Check na afloop even of te telefoon weer verbonden is met je eigen netwerk. Dat gaat meestal automatisch omdat het tijdelijke pomp netwerk verdwenen is.

Bij een Ring bel dezelfde ellende als je een extra gong wilt toevoegen. Dat werkt ook niet goed via de app en dan pas ik de magic trick toe.

Badge +19

Nou @Walter T nu wordt ik toch echt nieuwsgierig of het gaat lukken met de tip van @Roy74 

Reputatie 7
Badge +7

Nou @Walter T nu wordt ik toch echt nieuwsgierig of het gaat lukken met de tip van @Roy74 

Mijn Luxaflex hub werkt ook zo. PlugWise P1 meter ook. Het probleem is @Joep1965 dat de fabrikanten dat gewoon niet vermelden in de handleiding. Ze leggen alleen de app handeling uit. Als het goed gaat dan gebeurt op de achtergrond exact hetzelfde. Ik vermoed dat topic starter even handmatig zijn telefoon moet verbinden met het tijdelijke WiFi netwerk en dan terug naar de app om de uitwisseling van de WiFi gegevens van het oorspronkelijke netwerk te voltooien. Ik heb hele volksstammen zich erop zien stukbijten.

Badge +19

Maar juist dat tijdelijk verbinden met het extra wifi netwerk had hij gedaan.  Dat gaf toch niet de oplossing.  We wachten geduldig op het resultaat. 

Reputatie 7
Badge +7

Ik heb het hele verhaal nog eens gelezen en je kan het inderdaad ook zo lezen @Joep1965. Maar ik kreeg de trigger vanwege deze opmerking:

Of zend de Weau een signaal uit waarmee verbonden moet worden?
 

Links of rechtsom blijven het ondingen om te verbinden. De ring gong verbinden via de ring app is ook een drama. Tijdens het process in de app effe snel naar je WiFi verbindingen en verbinden met het tijdelijke netwerk en terug naar de app is de oplossing. Ik heb serieus mensen compleet gek zien worden waarbij er weken aan het netwerk was gerommeld.

Eigenlijk zouden die ook bedraad moeten worden haha. We wachten even af.

@Roy74 @Joep1965 , nou, ik heb het geprobeerd en het lijkt mij ook logisch. 

Als ik de wifi op de pomp activeer (hij knippert) dan komt de app vanzelf met de vraag met welk netwerk ik wil verbinden. Hij komt dan met het netwerk waar ik mee verbonden ben, als ik dan klik op ‘ ander netwerk’  dan kan ik zoeken naar een wifi signaal. Ik heb het een aantal keren geprobeerd maar ik kan geen wifi signaal van de pomp vinden. Sterker nog, alleen het signaal van mijn eigen Wifi is te vinden (en soms die van de twee buren maar daar is weinig bereik van).

Ofwel, het lukt dus gewoon niet. 

Zo de wifi van de pomp het wel doen? Het lijkt mij dat als hij gaat knipperen dat hij een signaal moet afgeven. 

Reputatie 7
Badge +7

Poog dan eens buiten de app om bij de WiFi instellingen van je telefoon te kijken of je het tijdelijke netwerk van je pomp ziet. Dus buiten de app om als je op de display dat knipperen ziet. Dan dat netwerk kiezen en dan terug naar de app.

@Roy74 , bedankt voor de tip maar helaas. Ik zie geen WiFi als ik dat doe, alleen mijn huis-WiFi 

Reputatie 7
Badge +7

@Walter T heb je dit ook al eens met een andere telefoon of tablet gedaan om dit uit te sluiten? Anders denk ik dat @Joep1965 de beste reactie heeft door te verwijzen naar de fabrikant van de pomp. Mij lijkt dat je alles deed wat mogelijk was.

Je hebt de pomp als een van de spanning gehaald en opnieuw gestart? Overigens bekeek ik de handleiding en de naam van het netwerk is het filmpje lijkt mij de naam zoals het daar bij de fabrikant is, met de weau naam erin. Bij jou gaat het om je eigen netwerknaam zover ik het kan beoordelen. Met de knoppen indrukken uit het filmpje reset je alleen een bestaande verbinding. Heb je al eens een ander kanaal ingesteld op de modem, bij voorkeur 1, 6 of 11 op de 2.4Ghz band?

https://manuals.plus/m/e86198eac46c215b604ec1b67ce68f67deb084f3dd1bf0e7007538e9dec3b07c_optim.pdf

@Roy74 @Joep1965 , tja, ik heb alles gedaan zoals je schrijft Roy. 

Ik ben terug gegaan naar de winkel waar ik de machine heb gekocht. Hij zou contact opnemen met Weau om dit te bespreken, er schijnt een NL contactpersoon te zijn die goed op de hoogte is van de machine.

Afwachten maar, bedankt voor jullie reacties