Beantwoord

Hoe kan ik zien of ik gebruikmaak van VDSL pair bonding?

  • 19 November 2020
  • 11 reacties
  • 886 keer bekeken

Ik ben van plan om mijn Experiabox te vervangen met een andere router, maar ik moet weten of ik momenteel gebruikmaak van pairbonding. Mijn gevoel zegt mij dat ik daar geen gebruik van maak, maar ik kan nergens duidelijk zien of dat ook het geval is.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan zien?

Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door PeterG 19 November 2020, 20:44

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Badge +19

Als je pairbonding hebt moet je een y kabel hebben tussen het israpunt en het modem.

Wat geeft deze site aan?

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 

@Jeroen Ruiter  Hier krijg ik het volgende bij te zien
 

 

Waarom niet voor glasvezel gaan?

Welke snelheid heeft u nu?

Ik ga mee met het advies van Jeroen Ruiter. Er ligt glasvezel voor/van KPN. Als je nu nog op het koperdraadje zit zou ik eerst gaan regelen dat je abo via glasvezel gaat komen.

Waarom niet voor glasvezel gaan?

Welke snelheid heeft u nu?

Ons pakket is momenteel 150 mbit geloof ik.

 

via www.fast.com kunt u checken hoeveel de snelheid werkelijk is. Doe elke minuut een test en kijk even wat het gemiddelde is. Bedraad of heel dicht bij de router via wifi is goed genoeg. Wat ziet u via mijn KPN als contract? Pair bondig is toch niet bij glasvezel?

 

 

 

Pair bondig is toch niet bij glasvezel?

Inderdaad. Als je nu 150 Mb/s hebt dan zit je al op die glasvezel aangezien je met pairbonding maar maximaal 43 Mb/s kunt krijgen.
Pairbonding is alleen van toepassing op de koperlijn.

Het is goed om even te kijken voor welke snelheid u betaald en wat je nu haalt. Bedraad meten is daarbij wel het beste.

Bedankt voor de behulpzame reacties! Ik geloof dat ik nu verder kan!

 

Succes