Beantwoord

hoe krijg ik het afdekkapje los van de inbouw doos

  • 21 June 2020
  • 31 reacties
  • 790 keer bekeken

Ik wil deze wanddoos verplaatsen van de muur naar de meterkast waar ook het israpunt zit.

 

geen hoge wiskunde want het is los en vast.

 

alleen hoe krijg je het afdekkapje netjes lost je moet in 2 gaatjes een “sleuteltje” doen maar die ligt uiteraard in de bestelbus van de netbeheerder… 😂

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 21 June 2020, 17:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Hallo @Superuser , de meest gangbare  combinatie is rood/blauw en wit/oranje.

Heb je met de ene combi geen internet  dan heb je de andere combi nodig.

Ik denk dat @Superuser pairbonding heeft, dan zij alle vier aders nodig (anders maar halve snelheid). Maar dat is een kwestie van abo checken of in de ExperiaBox bij “DSL Status” kijken of er 2 lijnen actief zijn.

Waarom in het filmpje blauw en rood ‘omgewisselt’ wordt weet ik niet, misschien dat iemand anders daarover toelichting kan geven.

Beste TMoesel dat is het!

 

maar dan zou het toch nog steeds moeten kunnen?

 

alleen ipv 2, toch 4 draden op de ISRA.

 

uiteindelijk is de wanddoos een verlenging van de isra naar de wanddoos. En in plaats van losse draden zijn er hier stekkers gebruikt.

hoe dan ook ik heb begrepen dat het allemaal wel “na” ISRA betreft dus eigenlijk vreemd dat het dan ingewikkeld moet zijn om de wanddoos te openen. 
 

als deze open is, is het kwestie van loskoppelen  en dan in de meterkast aankoppelen op dezelfde manier. 
 

Maar hoe krijg is dan de wanddoos “open”. 
 

 

 

 

Maar hoe krijg is dan de wanddoos “open”. 

De hamvraag is inderdaad nog steeds niet beantwoord. Ik heb in ieder geval geen ervaring met dat type pairbonding inbouwdoos. Kastjes/boxen/telefoons/etc openmaken lukt vaak wel met allerhande klein gereedschap, maar je moet vooral eerst zeker zijn hoe en waar de ‘weerhaakje’ enz intern zitten. Probeer foto’s te vinden zou ik zeggen.

Ik persoonlijk zou me vergewissen van huidige de ader- en kleurverbindingen (m.b.v. voltmeter, etc) en dan een eigen pairbonding kabel maken die ik dan direct op de ISRA1 zou schroeven. Zo te zien heeft de KPN monteur dat destijds ook kabel gemaakt. 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik persoonlijk zou me vergewissen van huidige de ader- en kleurverbindingen (m.b.v. voltmeter, etc) en dan een eigen pairbonding kabel maken die ik dan direct op de ISRA1 zou schroeven.

Ik ook. Niets kapot maken van de huidige situatie voordat je de nieuwe situatie werkend hebt.

Zeker ik dacht eenvoudiger.

 

als duidelijk is hoe het muurpunt vast zit is het simpelweg kopy past bij het isra punt.

 

ik begrijp ook niet dat kpn niet heel eenvoudig het (kleur) aansluit schema kan verstrekken 😩

 

 

Reputatie 7

Hoi Superuser, welkom! Goed om te zien dat de anderen je al hebben kunnen helpen met de vragen rondom aansluiting en draden etc… :) Wat betreft het afdekkapje, daar kan ik je helaas niet mee helpen, dat weet ik ook niet. Vanuit KPN bezien raden we in ieder geval aan om hem te laten zitten.