Beantwoord

Hoe krijg ik wifi op Wall Box Pulsar Plus in de parkeergarage?

  • 3 June 2022
  • 9 reacties
  • 356 keer bekeken

Ten behoeve van de Wall Box Pulsar Plus wil ik wifi aansluiten in de parkeergarage. Kan ik volstaan met een Wifi versterker van KPN en dan via de ingebouwde Wifi van de Wallbox communiceren? 

icon

Beste antwoord door GeSp 3 June 2022, 17:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Ik heb een Experia V10 box. Kan ik daar een TP Link AC1750 draadloze dualband op aansluiten om in de parkeergarage - lengte sFTP kabel 30 meter - op aansluiten, zodat ik daar ook Wifi verbinding heb?

Leon 

 

Admin: Beide topics samengevoegd

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @Lecomidi 

 

1ste post:

Kan je in die parkeergarage je huidige WiFi SSID zien, als je er te ver vanaf zit dan gaat een WiFi versterker ook niet helpen tenzij je die bedraad gaat aansluiten in die garage.

2de post:

Beetje overkill om zo'n router te gebruiken maar als je die nog ongebruikt hebt liggen kan je hem i.d.d. hiervoor gebruiken.

Als je nog wat moet kopen kan je net zo goed een goedkoop Access Point van een euro of 15 gebruiken.

 

Ik zou wel zorgen dat niemand makkelijk bij die netwerk kabel of router/ap poorten kan want als ze daar b.v. een laptop op aansluiten zitten ze in jouw interne netwerk.

Hoi GeSp,

hartelijk dank voor je informatie. Als iemand er een laptop op aansluit, zit hij dan alleen op mijn wifi of kan hij ook in mijn systemen kijken?

Hoi GeSp, ik ben helaas niet o technisch, maar ik heb ook nog een Wifi repeater liggen  Conrad Ws-wn518n2. Deze heeft een aansluiting voor een wifi kabel. Als ik deze bij de wallbox in een stopcontact steek en de wifi kabel aansluit, kan die dan communiceren met de wallbox

Reputatie 7
Badge +18

Hoi Lecomidi,

 

Dan kunnen ze in principe bij al je apparaten.

Die Conrad Ws-wn518n2 kan je ook gebruiken maar dan hou je hetzelfde probleem, die kabel is dan vrij toegankelijk voor anderen die toegang tot die parkeergarage hebben.

 

Kan je zo’n Access Point ook ergens uit het zicht plaatsen op een plek waar niemand makkelijk bij kan?

Misschien tegen het plafond achter een balk o.i.d., komt die kabel ook via het plafond naar binnen?

 

Reputatie 7
Badge +24

Is die parkeergarage uw eigendom? Kunt u daar zomaar een kabeltje naar toe laten lopen? Vind iedereen dat goed? Als zo'n ding in de openbare ruimte zit, dan word die makkelijk gestolen. En zit er een stopcontact? 

Hoi GeSp, De parkeerplaats zelf in de parkeergarage is mijn eigendom en de VVE heeft ivm de Wall box toestemming gegeven om bekabeling aan te leggen. Ik zal je advies om het Acces Point uit het zicht te plaatsen zeker opvolgen. Mogelijk plaats ik die in een doosje, dat afsluitbaar is, waardoor ik voorkom, dat er eventueel misbruik gemaakt kan worden. Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +18

Hoi Lecomidi,

 

Dat lijkt mij dan ook de beste oplossing om uit het zicht en in afsluitbaar doosje te plaatsen, neem dan wel een doosje dat geen WiFi signaal blokkeert, dus geen metalen doosje.

En denk er dan ook aan dat het Access Point zijn warmte kwijt moet kunnen, paar luchtgaatjes aan elke zijkant zal waarschijnlijk wel voldoende zijn.

Reputatie 7
Badge +24

Neem dan een accesspoint wat door middel van PoE gevoed word. Dan heeft u in de parkeergarage geen stroom nodig.