Vraag

Hoe open ik poorten 80 en 3389 voor mijn NAS op mijn V10?

  • 8 April 2024
  • 8 reacties
  • 69 keer bekeken

Hallo

 

Ik heb het KPN V10 modem hellaas nog een VDSL lijntje , maar goed nu wil ik de poort 80 en 3389 openen voor mijn Nas. Echter deze heb ik opengesteld met port forwarding wat ik ook probeer ze blijven gesloten zie screen shot 

Iemand dezelfde problemen ? Dmz ook al ip nummer van modem mee gegeven , hellaas geen succes ze blijven op slot staan wat is hier aan te doen hij geeft beide poorten aan op  closed .

 

Goos

 


8 reacties

Reputatie 7
Badge +8

wellicht een screenshot van je portforwarding hier ook even neer zetten wellicht doe je daar wat fout

Idem met poort 3389 voor remote desktop maar naar virtual machine wat is op 192.168.2.14

 

Vreemd ik zie dat poort 80 nu open staat gelukkig  alleen 3389 is nog gesloten . Moet ik nu hem openen in de qnap nas op 3389 of ook in virtual station op 3389.

Hmm heb poort 3389 geopend bij mijn virtual windows 2019 machine ook daar in de firewall 3389 heb hem toegewezen aan 192.168.2.15

Maar nog krijg ik dit te zien

 

Closed Port 3389 is closed on XX.xxx.xx.xxx.

Use Connected to monitor this port.

Reputatie 7
Badge +18

@GoosW  Kan je vanaf het interne netwerk wel via RD op die 2 virtuele machines inloggen?

Voor normale accounts moet je nog aangeven wie via RD in mag loggen en als ingesteld is dat het alleen via een privé netwerk mag en je netwerk op die virtuele machines staat nu op openbaar ingesteld dan lukt het ook niet.
Controleer ook de firewall instellingen op die virtuele machine en de NAS.

Jeps intern dus wel . Maar niet vanaf buiten af als ik met mijn ip adres remote acces gebruik dan gebeurd er vrij weinig

 

Reputatie 7
Badge +18

In de portforwarding voor RD heb je 192.168.2.14 of 192.168.2.15 ingesteld als LAN host?

Je kan extern ook verschillende poorten opgeven zoals 3390 en die dan forwarden naar 3389 intern, zo kan je meerdere machines via RD bereiken.

Hou er trouwens wel rekening mee dat het openzetten van RD niet echt veilig is, ze proberen daarop continue in te breken, zorg dus dat je niet de standaard namen voor de administrator/beheerder accounts gebruikt of een extra programma/optie voor MFA gebruikt.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @GoosW, welkom op onze community! Ikzelf heb hier niet veel verstand van maar kom  je er n beetje uit zo?

Reageer