Beantwoord

Hoe sluit ik Airport Express aan op Experia Box V10?

  • 2 March 2022
  • 5 reacties
  • 318 keer bekeken

hi,

 

ik heb als modem Experia Box V10. deze wifi reikt niet tot zolder waar wel een ethernetkabel loopt. ik wil hier graag een airport express op aansluiten als uitbreiding van het netwerk. hoe sluit ik dit aan? ik heb dit kastje gereset en volg de stappen die dat mij geeft en kies dan voor extensie van bestaand wifi netwerk. lampje gaat ook groen branden maar geeft geen signaal. ligt het aan KPN netwerk of aan airport express?

 

 

icon

Beste antwoord door Jasper van KPN 4 March 2022, 20:46

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7

Welkom op het forum @wifi extensie, dat is een goede vraag. Wat voor signaal geeft de Airport Express niet? Zendt die helemaal geen Wifi netwerk uit, of wel een Wifi netwerk maar geen internetverbinding? Als de Wifi van de Experia Box zelf wel goed werkt heb ik het gevoel dat de Airport of niet goed is verbonden met de Experia Box, of dat er een instelling in de Airport niet klopt. De hulppagina's van Apple kunnen je hier ook bij op weg helpen: Wi-Fi-basisstations: het bereik van een draadloos netwerk uitbreiden door extra Wi-Fi-basisstations toe te voegen.

Reputatie 7

Als jij de Airport Express met een netwerkkabel aansluit dan zou het gewoon moeten werken.

Welke Airport Express gebruik je en is het eigenlijk niet zo dat die Airport Express zo goed als "End-of-Life" is?

Kun je 2 netwerken naast elkaar gebruiken, het KPN (super) Wifi netwerk en daarnaast een Apple extreme netwerk ?

Reputatie 7

Kun je 2 netwerken naast elkaar gebruiken, het KPN (super) Wifi netwerk en daarnaast een Apple extreme netwerk ?

Dat is geen probleem.

De vraag is echter of je die sterk verouderde Apple Extreme nog wel moet willen gebruiken.

Reputatie 7
Badge +10

Niet gevraagd of behandeld in de openingspost.

Maar als je nog een ouderwetse audio versterker hebt, zou je via "Airplay" muziek naar de audio versterker kunnen streamen via de analoge uitgang die dat ding ook heeft (of via mini-toslink).
Er zit best een behoorlijke DAC in die Airport Express.