Beantwoord

Hoe stel ik portforwarding in op V10?

  • 10 August 2023
  • 13 reacties
  • 114 keer bekeken

Bij vorige Experiaboxen werkte het forwarden van de poorten voor mij Home Control Box goed. Met de V10 is mij dat nog steeds niet gelukt. Ik gebruik start- en end poort 7070 en start- en end mapping poort 80 TCP/UDP. UPnP heb ik AAN gezet.

Bij het benaderen van mijn HCB gebruik ik HTTP://mijn WANADRES:7070

Wat gaat e fout in de forward instellingen om het te laten werken.

Dank alvast voor reactie!

 

Groet,
Rob

icon

Beste antwoord door Nick83 15 August 2023, 13:15

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Hoi Rob! Welkom op het forum, is het nog gelukt? Kijk anders eens in het artikel Experia Box V10: Port Forward instellen. Misschien staan daar nog wat tips voor je in.

Hoi Remco, Dank voor je reactie. Ik heb natuurlijk al van alles geprobeerd en de tips op het Forum uitgeprobeerd, maar helaas zonder resultaat. Zoals gezegd kon ik mijn HCB wel bereiken met bovengenoemde instellingen op de oude experiabox. 

 

Groet,
Rob

Ik ervaar op dit moment ook problemen met het instellen van port forwarding regels op de V10. Het toevoegen van een nieuwe regel overschrijft de laatste regel in de lijst in plaats van een nieuwe toe te voegen. Op magische wijze is zelfs regel nummer 1 gewoon maar verdwenen… Dit lijkt mij een bug in software. Misschien komen instellingen dus gewoon niet goed door bij jou?

Hopelijk komt KPN met een bugfix. Want ik moet nu zelf in de javascript/html lopen hacken om dit fatsoenlijk werkend te krijgen...

Reputatie 7
Badge +24

Ik gebruik start- en end poort 7070 en start- en end mapping poort 80 TCP/UDP.

U heeft dus eerst een nieuwe app aangemaakt:

En daarna de poort forwarding ingesteld? 

 

Klopt helemaal Nick!

Reputatie 7
Badge +24

Bij het benaderen van mijn HCB gebruik ik HTTP://mijn WANADRES:7070

Welke foutmelding krijgt u? Is het WAN adres misschien veranderd? 

Ik krijg de melding dat de site niet bereikbaar is omdat de verbinding is geweigerd. Ik heb het WAN adres gecheckt via myip.nl

 

Reputatie 7
Badge +24

Ik krijg de melding dat de site niet bereikbaar is omdat de verbinding is geweigerd. Ik heb het WAN adres gecheckt via myip.nl

Als de verbinding geweigerd word, dan is dat dus een fout in de configuratie van uw Home Control Box.

Voor de duidelijkheid... u kunt lokaal wel inloggen op het lokale ip adres? Dat ip adres begint met "192.168.2."?

U heeft in de Home Control Box geen vast ip adres ingesteld? Gewoon ip adres verkrijgen via DHCP?

U heeft in de Experiabox het ip vastgelegd voor de Home Control Box? 

Ik kan wel lokaal inloggen en heb op de Home Control Box een vast IP adres ingesteld. Lokaal inloggen werkt prima. Overigens dank voor je aandacht voor mijn probleem.

Reputatie 7
Badge +24

... en heb op de Home Control Box een vast IP adres ingesteld.

Dat kunt u beter niet doen. Die kunt u beter op DHCP laten staan. En op de Experiabox het ip vast zetten.

Hallo Nick, Dankjewel, dat was een hele goeie tip! Het werkt nu wel!

 

groet,
Rob

Reputatie 7
Badge +24

Fijn 👍

Reputatie 7
Badge +13

Fijn dat het gelukt is Robert en bedankt voor de assistentie Nick!